-2° C
Ma 2025. január 21., kedd, Ágnes napja van.
-2° C
Ma 2025. január 21., kedd, Ágnes napja van.
Innováció és fenntarthatóság az ablakgyártásban: GEALAN módra

Innováció és fenntarthatóság az ablakgyártásban: GEALAN módra

Az építőipar innovációinak és nem utolsó sorban a fenntarthatósági törekvéseinek köszönhető termékek és szolgáltatások, illetve ezeknek a nagyközönséggel történő megismertetése a célja a BAU 2025 szakvásárnak, ahol az ablakipar egyik vezető profilgyártója, a GEALAN...

Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

Megújul a kismarosi kisvasút

júl 7, 2020 | országjáró

Több mint 1,5 milliárd forintból megújul a kismarosi kisvasút.

 

A királyréti és kemencei múzeumvasút pályafelújítása mintegy 14 kilométeres szakaszt érint, ami egymilliárd forint ráfordítást igényel. További 420 millió forint költséget jelent 15 jármű és egy gőzmozdony felújítása, valamint 2 új jármű beszerzése. Ezen túl 92 millió forintból újítják fel a királyréti erdei vasút paphegyi műszaki kiszolgáló épületét.

A királyréti vasút az idén áprilistól nem jár, várhatóan 2021-ig, a kemencei két szakaszon áll le a nyáron és indul újra 2021 tavaszán. A Szob-Márianosztra-Nagyirtás-Nagybörzsöny vonal menetrend szerint, zavartalanul közlekedik és várja az utazóközönséget.

A kisvasút fontos szerepet játszik a Börzsöny és a családok életében, a börzsönyi kisvasutakon évente több mint 150 ezren utaznak. 2017-ben született kormányhatározat a felújításról, amelyben a királyréti mellett kisebb részben a kemencei kisvasút is érintett. A felújításokat az Ipoly Erdő Zrt. valósítja meg, a társaság a turisztikai támogatások lehívását követően lefolytatta a közbeszerzéseket, és már a munkavégzés is elkezdődött.

Horváth Barnabás, az Ipoly Erdő Zrt. főmérnöke emlékeztetett arra, hogy a kisvasút az 1890-es évek elején épült, 600 milliméteres nyomtávval, fa- és kőszállításra. Az 1950-es évek környékén indult el a személyszállítás irányába, a vasúti pálya utolsó jelentős felújítása pedig 1978-ban történt, akkor a nyomtávot 760 milliméteresre váltották.

Arra is felhívta a figyelmet, hogy a kisvasutakon lehetőség van kerékpár szállítására is. (MTI)

 

Innováció és fenntarthatóság az ablakgyártásban: GEALAN módra

Innováció és fenntarthatóság az ablakgyártásban: GEALAN módra

Az építőipar innovációinak és nem utolsó sorban a fenntarthatósági törekvéseinek köszönhető termékek és szolgáltatások, illetve ezeknek a nagyközönséggel történő megismertetése a célja a BAU 2025 szakvásárnak, ahol az ablakipar egyik vezető profilgyártója, a GEALAN...

Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...