A híd terveit a budapesti Pont-TERV Zrt. és a pozsonyi DOPRAVOPROJEKT a.s. közösen készítették. A híd főtervezője magyar oldalon Mátyássy László, szlovák részről pedig Nagy László. A híd tervezését a két ország (magyar, szlovák) eltérő szabványai, jogrendje, nyelve mellett a rendkívül szerteágazó építéstechnológia és szoros ütemterv is nehezítette. Maga a kivitelezés is igazi „V4” munka volt, hisz a magyar generálkivitelező mellett a pilont Csehországban, a pályaelemeket pedig Lengyelországban és Szlovákiában gyártották.
Az új közúti Duna-híd a magyar parttól néhány száz méterre futó 1.sz. főutat köti össze a szlovák oldali I/63.sz. főúttal. A nyomvonalat a meglévő vasúti hídhoz igen közel, attól 170 m-re (nyugati irányba) jelölték ki, ennél fogva a hídnyílások beosztásának tervezésénél a hajózási szempontok meghatározóak voltak. Ezért lett az új híd legnagyobb nyílása 252 m, amely lehetővé teszi, hogy annak megépülte után sem lett nehezebb a hajózás a Dunának ezen a szakaszán.
A 252 méteres nyílást leggazdaságosabban egy ferde kábelekre függesztett szerkezettel lehet áthidalni. A támaszközök: 66 + 252 + 120 + 96 + 66 m hosszúak, a híd teljes hossza 601,60 m. A maga 252m-es fesztávolságával ez a műtárgy a hazai hidak élmezőnyébe tartozik, ha azonban figyelembe vesszük, hogy az egypilonos szerkezet műszaki, technikai bonyolultságát, statikai viselkedését tekintve egy körülbelül 450 m középső nyílású kétpilonos szerkezetnek felel meg, akkor láthatjuk, hogy nemzetközi szinten is jelentős alkotás épült fel Komárom mellett. (Az egypilonos szerkezet kialakítását a meder aszimmetrikus keresztmetszete, a hajozóút ennek megfelelő helyzete és az árvízvédelmi szempontok határozták meg.)
A 118 m magas, acélszerkezetű pilon aszimmetrikus kialakítású, a híd befolyási oldalán helyezkedik el, és L alakú megtámasztással kapcsolódik a Duna medrébe alapozott pilléréhez. A pilon egyedi kialakítását esztétikai szempontok határozták meg, jelenleg a világ egyetlen ilyen szerkezetű közúti hídja. A pilon aszimmetrikus elhelyezkedése ellenére a kábelelrendezés a hídtengelyre szimmetrikus, a hídpálya két oldalát két külön kábelsíkkal függesztik fel.
A hídon kétnyomú főút vezet át, a keresztmetszet teljes szélessége 20,40 m. A kocsipálya 11,50 m széles, melynek bal oldalán gyalogjárdát, a jobb oldalán kerékpárutat helyeztünk el.
„O” cellás mérés
Az építési engedélyben előírták a mederpillérek próbaterhelését is. Ezeknél a támaszoknál nem lehetett a hagyományos, 5 cölöpös próbaterhelést végrehajtani (négy lehorgonyzó cölöp között az ötödik cölöpöt terhelik), ezért itt O-cellás mérést végezetek. (GEO-TERRA Kft., Fugro Consult Kft.). Az O-cellás mérés lényege, hogy csak egy darab próbacölöp épül a mederben, melybe a cölöpcsúcs fölött ~1,00 m-rel beépítenek egy hidraulikus sajtót, amivel a terhelést el tudják végezni. A sajtó ellenerejét a cölöp saját súlya és a köpenysúrlódás biztosítja. Ez volt a hazai hídépítésben az első ilyen módszerrel végrehajtott próbaterhelés.