A Fehmarnbelt összeköttetést merülő alagútként, üreges betonelemekből, szakaszonként építik fel a dán Lolland-sziget és a német Fehmarn-sziget között. Az összeköttetés megvalósítása érdekében először az árkot kell kiásni a tengerfenékben. Ez az árok legfeljebb 60 méter széles, 16 méter mély és 18 kilométer hosszú lesz, melynek során összesen mintegy 19 millió köbméter kő és homok kitermelése várható a tengerfenékről. Amikor a tengerfenékben lévő árok készen áll, az alagútelemek összeillesztése következik. Amikor az alagútcső a helyén van, elvégezhető lesz a műszaki telepítés (a közlekedési pályák kialakítása, kommunikációs rendszerek, a világítás, a szellőzés, a transzformátorok, szivattyúk telepítése). Két kilométerenként egy-egy speciális elemet is elhelyeznek, amely a működtetéshez és a karbantartáshoz szükséges felszerelést tartalmazza.
Az építési folyamat modellje: