18° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
18° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

A járvány hatása az építőiparra, a mérnöki munkára

márc 19, 2020 | fókusz

Komoly likviditási és foglalkoztatási nehézségekre számít a járvány miatt az építőiparban az Építőipari Vállalkozók Országos Szakszövetsége, és az új projektek előkészítésében ennek már látszanak is a jelei. Az ÉVOSZ szerint az is érezhető, hogy visszaesett a mérnökök teljesítménye: akadoznak az otthoni mérnöki munkavégzés és ajánlatkérői/megrendelői home office kapcsolatok. Az ÉVOSZ elemzése ugyanakkor jó hírnek látja, hogy a kialakult helyzet számos helyen (tervezés, termelés irányítás, logisztika) kikényszeríti az építési ágazat digitalizált munkavégzését.

Az elemzés megállapítja, hogy a koronavírus járványnak az építőipar területén egy éven túl nyúló hatásai lesznek. A vállalkozások termelési kiesésekre, lassulásra, határidő módosításokra, helyenként a kivitelezések leállítására számítanak. Mindez komoly likviditási gondokat, és foglalkoztatási nehézségeket fog okozni. Az ágazati vállalkozások önerőből, munkavégzés nélkül, bevételek nélkül, másfél-két hónaptól tovább nem tudják a foglalkoztatást változatlan mértékben fenntartani, finanszírozni. A mikró- és kisvállalkozásoknál ez az időszak, összességében még rövidebb, és ezek vállalkozások nagy többségének a vészhelyzet kezelésére nincs stratégiája. Kormányzati beavatkozás nélkül sok építőipari, tervező és lebonyolító vállalkozás komoly bajba fog kerülni. Ugyanakkor eddig, ebben az évben nem okozott jelentős nehézséget az építőipar számára a járványhelyzet, a szektor januári és a februári teljesítménye is magas szinten volt, a várakozásoknak megfelelően alakult. A közepes- és nagyvállalkozások többsége tett intézkedéseket a munkatársak egészségének védelme érdekében, a mikró- és kisvállalkozások, illetve önfoglalkoztatók nagy többsége azonban sodródik az eseményekkel. Aki csak teheti, lemondja a találkozókat, a tervezőcégeknél működik az otthoni munkavégzés.
A munkába járás esetleges országon belüli korlátozása számos helyen ellehetetlenítené az építőipart. Különösen igaz ez Budapestre és agglomerációs övezetére, hiszen ebben a régióban jelentős vidéki építőipari kapacitás dolgozik, napi – heti ingázással biztosítva a szükséges munkaerőt.
A vállalkozások arra számítanak, hogy a következő hetekben kiszélesedik a járvány, ami komoly gondokat fog eredményezni az építőiparban. Az egymásra épülő folyamatok gyors vírusterjedést okozhatnak. Ennek egyik fő oka, hogy ebben a szakmában nem működik a home office és az építőanyag kereskedés javarésze nincs felkészülve az online kereskedésre.
Az elemzés végül a kormányzatnak azt javasolja, hogy amennyiben egy vállalkozás napi munkavégzés nélkül is fizet munkajövedelmet akkor ennek járulékos közterheit engedje el az állam. Ezen kívül az ÉVOSZ azt is szükségesnek tarja, hogy a koronavírus miatti helyzetben munkajogi támogatást is kapjanak, hogy mi a teendőjük, ha a dolgozó a vírus miatt nem tudja/akarja felvenni a munkát.
(Forrás: napi.hu, ÉVOSZ tájékoztató)

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...