A Brooklyn híd
Az Egyesült Államok egyik legrégibb függőhídja, Manhattan szigetét köti össze Brooklynnal az East River fölött. A világ első acélkábeles függőhídja volt, és 1903-ig a leghosszabb. 1870. január 3-án kezdték meg építését, és 1883. május 24-én adtak át a forgalomnak.
A hidat kábelháló tartja. A négy, egyenként 27,5 cm átmérőjű legvastagabb kábelt a földbe ágyazták. A két 84 m magas hídoszlop közötti távolság 486 m, akkoriban a város legmagasabb pontjai közé számítottak. Homokkőből, gránitból és Rosendale cementből építették neogótikus stílusban. A Brooklyn híd építési költsége 15,5 millió dollár volt.
A terveket a német származású John Augustus Roebling hídtervező készítette, aki azonban a híd építési munkálatainak megkezdése előtt meghalt. A kivitelezés főmérnöki feladatait fia, Washington Augustus Roebling vette át. A 25 méter mélyen végzett pilléralapozó munkálatok közben, a túlnyomás miatti keszonbetegségben azonban részlegesen lebénult, ezért 11 éven keresztül a felesége, a felsőfokú matematikában és szilárdságtanban jártas Emily Warren Roebling irányította az építkezést férje tanácsai alapján.
A pillérek hat év alatt készültek el, a kábelezés két évig tartott, a hídpályához és a kapcsolódó építményekhez még négy év kellett. Az ünnepélyes átadás 1883. május 23-án volt, Emily Roebling ment végig rajta elsőként, kezében egy kakassal, ami a győzelmet szimbolizálta.
Szerkezettípus
|
függőhíd
|
Funkció
|
közúti híd
|
Anyag
|
acél
|
Legnagyobb támaszköz
|
486,3 m
|
Teljes hosszúsága
|
1833,7 m
|
Szélesség
|
26 m
|
Magasság
|
(víztől a hídoszlop tetejéig) 84,4 m
|
Sávok száma
|
6 + gyalogos/bicikliút
|