24° C
Ma 2025. június 24., kedd, Iván napja van.
24° C
Ma 2025. június 24., kedd, Iván napja van.
Főoldal 5 országjáró 5 A hőségriasztás sem hátráltatja a Lánchíd-felújítás munkáit

A hőségriasztás sem hátráltatja a Lánchíd-felújítás munkáit

jún 30, 2022 | országjáró

Látványos munkákat végeznek a Lánchíd két végénél, hamarosan a helyükre kerülnek az új útpályát alkotó utolsó acéltáblák is, miközben a híd közepén felállított festősátrakban tovább folynak a korrózióvédelmi munkák. A kánikulában fokozottan védik a dolgozók egészségét, nagy körültekintéssel kell eljárni például a tűző napon 60 Celsius-foknál is melegebb acélszerkezeten végzett munkáknál.

 

A Lánchíd budai hídfőjének rakpart feletti részén a tervezett, gyors ütemben haladnak az acélszerkezeti munkák. A kivitelező szakemberei először átépítették és munkaszintre süllyesztették az állványzatot, majd elbontották a híd – a rakparti forgalom mellett eddig hozzáférhetetlen – részeit, eltávolítva például a régi vizsgálójárda utolsó darabjait is.

A szerkezetet ezután ipari, csaknem 2000-2100 baros nagynyomású mosóval megtisztították, majd hozzáláttak a felmért hibahelyek terv szerinti javításához, hogy felkészítsék a bentmaradó részeket az új acél pályatáblák fogadására. A tartószerkezet alsó részén már tart a magasságkorlátozást korábban figyelmen kívül hagyó járművek miatt megsérült részek javítása és a szélrácsok cseréje.

A budai rakpart fölött a többi között:

  • az északi részen már minden járdatáblát a helyére illesztettek, és a déli oldal járdái közül is szinte mindegyik a helyére került;
  • az új pályatáblák beépítése mellett a következő hetekben ezen a részen is elvégzik a megjelölt függesztőorsók vizsgálatát (és ha szükséges, a cseréjét is), továbbá kicserélik az orsókat tartó kereszttartókat;
  • folyamatban van a végkereszttartó felső övének cseréje, erre azért van szükség, hogy később beépíthessék a Lánchíd új dilatációit (ezek a szerkezetek fedik le a hídon lévő tágulási hézagokat, lehetővé teszik a híd alakváltozásait, miközben elviselik a forgalmi terhelést).

 

Látványosan haladnak a pesti villamos-aluljáró körüli kőmunkák is a 2-es és 2M villamosvonal mellett: a déli oldalon letisztították a felületeket, pótolták a hiányokat és befejezték a fugázást, míg az északi oldalon a tisztítás mellett hamarosan végeznek az új lábazati kövek elhelyezésével. A szakemberek folyamatosan javítják és újakra cserélik a villamosalagút homlokfalán letört köveket is.

Közben egyszerre négy sátorban folyik a híd közepén az új acél pályatáblák, a javított bentmaradó szerkezetek, valamint a láncok alsó szakaszának korrózióvédelme. Az elsőként felépített festősátorban befejeződött a korrózióvédelmi munka és annak minősítése, ezért azt már odébb „költöztették”. A többi sátorban a szemcseszórás és az alapozó réteg felvitele után a közbenső réteget és a fedőréteget viszik fel a szerkezetre, másutt pedig csak az elkészült korrózióvédelmi bevonat minősítésére várnak. Mostanra a láncok felületének több mint kétharmada megkapta az új korrózióvédelmi bevonatot.

 

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ, fotó: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

kiemelt kamarai hírek

16/2025. (VI. 20.) ÉKM rendelet az állami építési beruházási folyamatban részt vevő tervező és kivitelező közreműködésének értékeléséről

Az állami építési beruházások rendjéről szóló törvény felhatalmazása alapján elkészült az ÉKM rendelete az állami építési beruházási folyamatban részt vevő tervező és kivitelező közreműködésének értékeléséről.    Az állami építési beruházások rendjéről szóló...

digitális mérnök újság

Keresés

Melyik kategórián belül szeretne keresni?(Kötelező)