35° C
Ma 2024. július 16., kedd, Valter napja van.
35° C
Ma 2024. július 16., kedd, Valter napja van.
Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Tavaly tovább növekedett az elektromos töltőberendezések száma

Tavaly tovább növekedett az elektromos töltőberendezések száma

2023 végén országosan 2 507 darab engedélyköteles tevékenység keretében üzemeltetett töltőberendezést tartott nyilván a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH).   A MEKH engedélyköteles elektromos töltőberendezésekkel kapcsolatos legfontosabb...

Új gyalogos-kerékpáros híd épülhet Dunakilitinél

júl 21, 2020 | országjáró

Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent tájékoztató szerint a NIF beruházásában új, 137 méter hosszú dunai átkelő épülhet a közeljövőben.

 

A híd magyar oldali kivitelezésének közbeszerzési eredményét ismertető közlemény szerint az építési feladat a „Dunakiliti – Dobrohošt’ (Doborgaz) gyalogos-kerékpáros Duna-híd kiépítése; a hozzá vezető szakaszokkal, műtárgyakkal. A létesítmény magyar oldali műtárgyai:

— jobb parti megközelítő út (vegyes forgalmú út 0+000 – 0+125 km és kerékpárút 0+125 – 0+495,65 km) a duzzasztómű és a híd között 495,65 m hosszban

— Doborgaz és Dunakiliti közötti gyalogos és kerékpáros jobb parti Duna-ártéri híd:

A híd egyenes tengelyű, 5 nyílású, az 1. jelű hídfője síkalapozású, többi támasza cölöpalapozású. A 128 m összfesztávú híd támaszainak kiosztása az átvezetett út szelvényezésének irányába a magyar oldali jobb part felől: 20,5 m+3 x 27,0 m+26,5 m. (Az ártéri híd és a szlovák fél által megvalósítandó mederhíd közös pillérrel rendelkezik.) A felszerkezet hossza: 129,17 m, a híd teljes hossza 137,20 m. A felszerkezet nyílásonként 3-3 db előre gyártott előfeszített vasbeton hídgerendából készül, helyszíni vasbeton pályalemezzel. A híd teljes szélessége 4,9 m, szegélyek közötti 4,0 m hasznos szélességgel. A jobb parti ártéri híd utolsó támasza az ártéri és a mederhíd közötti közös (’6’ jelű) pillér, amely a mederhídhoz tartozik, nem része az ajánlathoz kiadott kiviteli tervnek, a mederhíd tenderdokumentációjában szerepel, a szlovák fél fog közbeszerzést kiírni a kivitelezésére.

A finanszírozás forrása: INTERREG + hazai társfinanszírozás (85 + 15 %)

A híd magyar szakaszának kivitelezési tenderét a STRABAG Általános Építő Kft. nyerte.

 

Forrás: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:336174-2020:TEXT:HU:HTML&src=0

 

Nyitókép: pixabay illusztráció

 

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Tavaly tovább növekedett az elektromos töltőberendezések száma

Tavaly tovább növekedett az elektromos töltőberendezések száma

2023 végén országosan 2 507 darab engedélyköteles tevékenység keretében üzemeltetett töltőberendezést tartott nyilván a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH).   A MEKH engedélyköteles elektromos töltőberendezésekkel kapcsolatos legfontosabb...