A Kawasaki Heavy Industries megtartotta a világ első, folyékony hidrogént szállító tankerének hivatalos névadóját, majd vízre bocsátását Japánban. A tankerhajó a SUISO FRONTIER nevet kapta és várhatóan 2020-ban üzemkész állapotba kerül, melyhez jelenleg is zajlik az 1.250 m3 térfogatú, vákuum-szigetelésű, dupla falú hidrogéntartály elkészítése és beépítése.
Ausztrália jelentős, Japánba irányuló – jelenleg főként szénre és LNG-re kiterjedő – energiaexportjában 2017-ben még pilot projekt jelleggel említették először, hogy a folyékony hidrogén (LH2) is megjelenik 2020-tól. Az elmúlt több mint két évben zajló szisztematikus tervezésnek és építkezésnek köszönhetően elkészült a projekt egyik legfontosabb eleme, a világ első olyan tankerhajója, amely folyékony hidrogén szállítására is alkalmas. A tanker a hidrogént forráspontjánál alacsonyabb hőmérsékleten, mínusz 253 Celsius-on, vagyis folyékony halmazállapotban (LH2) szállítja majd a közel 9.000 km-es tengeri úton Ausztráliából Japánba. A tanker a decemberi vízre bocsátásakor még nem volt üzemkész állapotban, mivel a Kawasaki Heavy Industries által megrendelt 1.250 m3 térfogatú, vákuum-szigetelésű, dupla falú hidrogéntartályt a Harima Works nevű cég 2020 végéig építi be a hajóba. Mihelyt üzemkész állapotba kerül a SUISO FRONTIER (várhatóan a 2020-ban), egy technológiai demonstrációs teszt része lesz. Ekkor kezdik el ugyanis az Ausztráliából Japánba irányuló, nemzetközi hidrogénenergetikai ellátási láncot demonstrálni, illetve életképességét tesztelni. Egy ellátási lánc, vagy értéklánc természetesen nem valósítható meg egyetlen vállalat, vagy egyetlen értéklánc-elem, jelen esetben a tengeri szállítás által. A Kawasaki HI ezért már 2016-ban társult az Iwatani-val, illetve a Shell Japan Ltd-vel, és az Electric Power Development Co-val (J-POWER), hogy létrehozzák a HySRTA (CO2-free Hydrogen Energy Supply-Chain Technology Research Association) nevű szervezetet, azaz a Széndioxidmentes Hidrogénértéklánc Kutatási Társulást. Az azóta eltelt időszakban olyan cégek csatlakoztak a HySTRA-hoz, mint a Marubeni Corporation, a JXTG Nippon Oil & Energy Co. és a Sumitomo Co. A teljes értékláncba, illetve projektbe természetesen egy folyékony hidrogént fogadó és tároló létesítmény is tartozik, szintén Kobe város reptere mellett, amely nincs messze az oszakai kikötőtől. Ausztráliában, a Viktória Állambeli Latrobe Valley-ben egy szén-elgázosításon és széndioxid-leválasztáson (CCS) alapuló hidrogénelőállító, gázfinomító és cseppfolyósító üzem, valamint kikötői átfejtő állomás is épül a fenti értéklánc részeként.