25° C
Ma 2025. április 16., szerda, Csongor napja van.
25° C
Ma 2025. április 16., szerda, Csongor napja van.
[the_ad id="33201"]
Konzultáció a villamosenergia-ellátási készültségi tervről

Konzultáció a villamosenergia-ellátási készültségi tervről

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a négyévente esedékes felülvizsgálati eljárás keretében iparági konzultációra bocsátja a magyar villamosenergia-ellátási kockázati készültségi tervét. A MEKH 2025. május 14-ig várja az érintettek észrevételeit...

Együttműködés energetikai tanúsítványok készítésében

Együttműködés energetikai tanúsítványok készítésében

Az Országos Tanúsító Központ egy mérnöki hálózat, amely energetikai tanúsítványok készítésével foglalkozó mérnököket köt össze. Fő feladata, hogy tanúsító szakembereknek szerezzen megbízásokat, és segítse a szolgáltatás gyors és zökkenőmentes lebonyolítását. Az...

Csökkentheti-e a repülési ágazat a széndioxid-kibocsátást a növekedés korlátozása nélkül?

márc 9, 2020 | kitekintő

A theengineer.com brit online szaklap a repülési ágazat CO2-kibocsátásával kapcsolatban foglalta össze a jelenlegi helyzetet és prognosztizálta a várható eredményeket. A világ repülőterein a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség adatai alapján 4,2%-kal növekedett a globális utasforgalom 2019-ben, és várhatóan az összesített szám 2050-re 70%-kal növekszik.

Az utasszám tehát rohamosan emelkedik, és ezzel együtt be kell látni, hogy a növekedést nem lehet fenntartani az üvegházhatású gázok és más kibocsátások csökkentése nélkül. A Repülési Környezetvédelmi Szövetség (AEF) szerint, a repülés felelős a globális, ember okozta CO2-kibocsátás 2–2,5%-áért, és 2050-re várhatóan 4-15%-ra fog növekedni ez a szám.
A fenyegető számok ellenére a fenntartható repülés ágazati csoport (Sustainable Aviation – https://www.sustainableaviation.co.uk/) szerint a repülési ágazat jól felszerelt ahhoz, hogy kezelje a növekvő utasszám-növekedést, miközben csökkenti annak környezeti hatásait, és úgy véli, hogy a repülésből származó nettó szén-dioxid-kibocsátást nettó nullára lehet csökkenteni a kormányzati célokkal összhangban. Az alternatív sugárhajtómű-üzemanyagok mellett a repülési ágazat aktívan foglalkozik kibocsátási kérdésekkel is, mint például új hibrid elektromos meghajtó rendszerek fejlesztésével, a könnyű kompozit anyagok fokozott felhasználásával, alternatív repülőgép-tervekkel és hatékonyabb földi kiszolgálási technológiákkal.
Erőfeszítései ellenére az AEF szerint „kevés kereskedelmileg méretezhető lehetőség van a repülőgépek szénmentesítésére a közeljövőben”, ami felvetheti a kérdést: az Egyesült Királyság repülése képes-e teljesíteni a nettó nulla ambícióit az általa meghatározott időkereten belül?

Konzultáció a villamosenergia-ellátási készültségi tervről

Konzultáció a villamosenergia-ellátási készültségi tervről

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a négyévente esedékes felülvizsgálati eljárás keretében iparági konzultációra bocsátja a magyar villamosenergia-ellátási kockázati készültségi tervét. A MEKH 2025. május 14-ig várja az érintettek észrevételeit...

Együttműködés energetikai tanúsítványok készítésében

Együttműködés energetikai tanúsítványok készítésében

Az Országos Tanúsító Központ egy mérnöki hálózat, amely energetikai tanúsítványok készítésével foglalkozó mérnököket köt össze. Fő feladata, hogy tanúsító szakembereknek szerezzen megbízásokat, és segítse a szolgáltatás gyors és zökkenőmentes lebonyolítását. Az...