Előregyártott elemekből, ragasztással, három és fél hónap alatt építettek hidat Hagenben.
Az észak-rajna-vesztfáliai hageni híd építésénél a tervezők és a kivitelezők egy időtakarékos megoldást alkalmaztak: a híd 180 egyedileg tervezett és gyártott, építőkockára hasonlító elemből áll. A legnehezebb elem 57 tonna; az egyes darabokat speciális ragasztóhabarccsal rögzítették egymáshoz.
Aki a Hagen mellett futó A46 jelű autópályán autózik, egyből megérti, hogy miért nevezik a pálya felett átívelő hidat „építőkocka” hídnak. A kísérleti projekt egy ötletpályázat eredménye, amelyet a Német Szövetségi Közlekedési Minisztérium az észak-rajna-vesztfáliai közútkezelővel közösen írt ki, azzal a céllal, hogy felgyorsítsák az elavult hidak innovatív építési módszerekkel való pótlását /helyettesítését. A brémai Sweco GmbH tervezőiroda elgondolása alapján a helyszíni építési időt jelentősen csökkenteni lehet a vasbeton és acél elemek kombinációjából álló, részben előgyártott elemek rendszerével. A teherhordó alépítémény és a támfal is kész elemekből áll, az alkotóelemeket ideiglenes merevítéssel és ragasztással rögzítik egymáshoz. Hagyományos módszerekkel a kivitelezés 220 napot vett volna igénybe, ami így 100-ra csökkent, de ennél is jelentősebb eredmény, hogy a híd alatt futó autópályát mindössze 48 órára zárták le: ennyi időre volt szükség ahhoz, hogy lebontsák a régi hidat és lerakják az új híd alapjait.
A híd 180 eleméből 60 különösen nagy méretű: ilyenek például a 40 méteres felépítmény hosszanti elemei, illetve az 57 tonnás alap- és támfalelemek. Mivel egyik érintett félnek sem volt tapasztalata az előregyártott és ragasztott beton alkatrészek ilyen terű felhasználásával kapcsolatban, az elgondolást előzetesen alapos teszteknek vetették alá. Megvizsgálták az előregyártott beton alkatrészek tapadási tulajdonságait, és meghatározták a ragasztóhabarcs szakító- és tapadási értékeit. Kiderült, hogy a kétkomponensű epoxigyanta-habarcs ideális több tonnás előregyártott beton alkatrészek ragasztására: a ragasztóhabarcs tökéletes tapadási szilárdságot biztosít mind durva, mind a sima betonfelületen, és zsugorodás nélkül szilárdul meg. A habarcs stabilitása azt is jelenti, hogy a ragasztó függőleges felületekre is felvihető anélkül, hogy megereszkedne.