20° C
Ma 2024. május 02., csütörtök, Zsigmond napja van.
20° C
Ma 2024. május 02., csütörtök, Zsigmond napja van.
Mivel megyünk? – energiamix a közlekedésben

Mivel megyünk? – energiamix a közlekedésben

Emberi létünkből fakad, hogy mindig megyünk valahová… Miközben az autó gázpedálját vagy éppen a villamos leszállásjelző gombját nyomjuk, bele sem gondolunk, hogyan jutott idáig a technológia, és hogy éppen mivel megy, ami visz minket. Bolygónk kétségekkel teli jövője...

Új kőolajlelőhelyet tártak fel Tura közelében

Új kőolajlelőhelyet tártak fel Tura közelében

Új kőolajlelőhelyet tárt fel Tura közelében a Mol és az O&GD; a sikeres fúrás a két társaság közös kutatásának eredménye, amit azután kezdtek meg, hogy 2023 nyarán az olajvállalat 49 százalékos részesedést szerzett az O&GD három kutatási koncessziójában –...

60 százalékos a zalaegerszegi tesztpálya kivitelezése

febr 20, 2020 | praxis

Nagyjából 55-60 százalékos készültségű a zalaegerszegi járműipari tesztpálya kivitelezése, év végéig a pályaelemek döntő többsége aszfaltburkolatot kaphat – közölte a február 19-én tartott sajtóbejáráson a tesztpálya miniszteri biztosa.

Vigh László országgyűlési képviselő a 265 hektáros területen mintegy 45 milliárd forintos állami beruházással épülő ZalaZONE Járműipari Tesztpályán újságíróknak arról beszélt, hogy az enyhe télnek köszönhetően az elmúlt hónapokban is zajlottak a kivitelezési munkák. A tesztpálya Európában is egyedülálló módon alkalmas lesz az önvezető és az elektromos, de a hagyományos járművek vizsgálatára is, illetve az épülő M76-os okosút révén még kiterjedtebb tesztkörnyezetet is biztosít.
Tavaly, az első ütemben már átadták és azóta is használják a tesztpálya dinamikus felületét, a smart city vagy okosváros első 5 hektáros területét, valamint a kezelhetőségi pályát. Várhatóan év végéig a még készülő pályaelemek döntő többsége aszfaltburkolatot kap, illetve elindulhat majd az utolsó ütem, a 8 kilométeres ovális pálya kialakítása is.
A miniszteri biztos beszélt arról is, hogy a smart city 5 hektárja mellett elkészült a további 13 hektáros területének alapozása, illetve a városi környezetet imitáló utak kavicságya. Az év végéig elkészül az aszfaltozás, illetve a városi környezetet mutató épületvázak.
Ugyancsak elkészült a kavicságyazása a 1,5 kilométer hosszú, kétszer kétsávos autópálya-szakasznak, valamint az ehhez csatlakozó 5 kilométeres autóút.
Épül a 8 különböző felületet biztosító fékpálya is, amelyen a vizes, jeges és egyéb burkolatokon tehetik próbára a járművek fékberendezéseit és gumijait. Jelenleg 8 centiméteres, speciális kivitelű, nagy teherbírású kerámiakockákból egy fűtött sátor alatt burkolják a 200 méteres, jeges útviszonyok előidézésére alkalmas felületet.
A miniszteri biztos jelezte: a zalaegerszegi járműipari tesztpálya tulajdonképpen „soha nem lesz kész”, hiszen a mostani tervek alapján készülő elemek befejezése után a további felmerülő igényeknek megfelelően bővítik és kiegészítik majd.
A zalaegerszegi tesztpálya teljes mértékben az iparági szereplők igényei, illetve magyar és külföldi fejlesztők visszajelzései alapján készül egy tapasztalt brit cég, a Horiba MIRA tervezésében. (MTI)

Pályamodulok bemutatása – I. fázis:
A tesztpálya építése:
Mivel megyünk? – energiamix a közlekedésben

Mivel megyünk? – energiamix a közlekedésben

Emberi létünkből fakad, hogy mindig megyünk valahová… Miközben az autó gázpedálját vagy éppen a villamos leszállásjelző gombját nyomjuk, bele sem gondolunk, hogyan jutott idáig a technológia, és hogy éppen mivel megy, ami visz minket. Bolygónk kétségekkel teli jövője...

Új kőolajlelőhelyet tártak fel Tura közelében

Új kőolajlelőhelyet tártak fel Tura közelében

Új kőolajlelőhelyet tárt fel Tura közelében a Mol és az O&GD; a sikeres fúrás a két társaság közös kutatásának eredménye, amit azután kezdtek meg, hogy 2023 nyarán az olajvállalat 49 százalékos részesedést szerzett az O&GD három kutatási koncessziójában –...