Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2×2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig – közölte közösségi oldalán az építési és közlekedési miniszter.
Lázár János azt írta, a 47 sz. főút legnagyobb forgalmú szakasza Csongrád megye két legnépesebb városa – Hódmezővásárhely és Szeged – között van, ennek nagy része már 2×2 sávos, kivéve az algyői közúti Tisza-hidat. A jelenleg 2×1 forgalmi sávon napi 15 000 jármű közlekedik. Az új híd része a 47-es teljes fejlesztésének, amely Szegedet és az ország legdinamikusabban fejlődő városát, Debrecent köti össze. 2029-re el is készülhet az új híd. A tárcavezető úgy fogalmazott, „az Építési és Közlekedési Minisztériumban nem végzünk félmunkát, mivel előbb-utóbb szükség lesz a jelenlegi híd felújítására is, így most azt is megterveztetjük. Előrelátás és pontos tervezés – ez a siker titka!”
Ahogy a magyarepitok.hu portál megírta, a közbeszerzési adatokból kiderül, hogy az UNITEF’83 Zrt. tervezheti át a hidat 1,2 milliárd forintért. (kép: FB/Lázár János)