1° C
Ma 2024. december 21., szombat, Tamás napja van.
1° C
Ma 2024. december 21., szombat, Tamás napja van.
Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére pedig az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a...

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény hatálybalépése és az építésügyi és az építésüggyel összefüggő szakmagyakorlási tevékenységekről szóló 266/2013. (VII. 11.) Korm.-rendelet (a továbbiakban: Korm.-rendelet) módosítása nyomán kerül sor az általános...

Indulhat a Nagykörút komplex fejlesztésének tervezése

febr 8, 2024 | országjáró

Az idén indulhat a Nagykörút Nyugati tér és Mester utca közötti szakaszára vonatkozó komplex megújítás tervezése, a szakaszosan megvalósítandó beruházás várhatóan a jövő évben kezdődhet el és a következő ciklus végére valósulhat meg – közölte Karácsony Gergely főpolgármester február 8-án sajtótájékoztatón, kérdésre válaszolva.

 

A fejlesztésről a főváros és a négy érintett kerület – VI., VII., VIII., IX. – az Erzsébetvárosban tartott kihelyezett kabinetülésen kötött megállapodást. A főpolgármester az általa vezetett ülés után elmondta, a fejlesztés nagyjából négymilliárd forint európai uniós, továbbá fővárosi és kerületi forrásból valósulhat meg. A komplex fejlesztés során nemcsak egyszerűen a fizikai teret újítják meg, nemcsak zöldítenek, hanem a város egységes arculatát szeretnék megteremteni, és mindezt összekapcsolják egy vállalkozásfejlesztési programmal – közölte. Közös feladatunk, hogy visszaadjuk a Nagykörút régi nagyszerűségét, és felkészítsük a belvárost a 21. századra, a klímaváltozásból következő kihívásra – mondta Karácsony Gergely. Közölte, a terveket megalapozó tanulmányt a főváros már elkészítette egy széleskörű társadalmi párbeszéd keretében. A főpolgármester kitért arra is, hogy ebben a ciklusban fontos, a Nagykörúthoz kapcsolódó közterületek újultak meg. Ezek közé sorolta a Jókai, a Bakáts és a Blaha Lujza teret.

Niedermüller Péter VII. kerületi polgármester kiemelte: a négy érintett kerület között teljes mértékű az egyetértés abban, hogy milyen fontos a kerületeket összekapcsoló Nagykörút. Az elmúlt évtizedekben a városvezetésnek nem volt ötlete arról, hogy mit kellene csinálni a belvárosi területekkel, a Nagykörúttal és az azt körülvevő épületekkel; a most aláírt megállapodás „alapvetően meg fogja újítani” a Nagykörutat – mondta. Úgy fogalmazott, „a Nagykörút megújítása egyfajta paradigmaváltás Budapest politikájában”. Soproni Tamás VI. kerületi polgármester a fejlesztés fontosnak feladatának nevezte a második világháborúban, illetve az 1956-os forradalom során megsérült épületek homlokzatának felújítását is. Továbbá szerinte nyitni kellene a kulturális intézmények és a civilek felé, és a kerületeknek kellene ösztönözni – akár adókedvezménnyel vagy más támogatással – a nagykörúti helyiségek kiadóit annak érdekében, hogy ne csak kocsmák telepedjenek meg a körúton. Pikó András VIII. kerületi polgármester azt mondta, a jelen tervei és beruházásai a gyerekeinket fogják szolgálni, és ez vezeti őket akkor, amikor a Nagykörútról is gondolkodnak. A Nagykörút zöldebbé, barátságosabbá és élhetőbbé tétele józsefvárosi érdek is – jelentette ki. Baranyi Krisztina IX. kerületi polgármester arról beszélt, ő maga már Demszky Gábor és Tarlós István korábbi főpolgármesterek vezette fővárostól is azt várta, hogy felújítsák a Nagykörutat, így most nagy örömmel üdvözli a tervet. A körúti kerékpársávokról szólva elmondta: a tervben szerepel, hogy egy végleges megoldás lesz a Nagykörúton. Ennek elsődleges célja a biztonságos gyalogos- kerékpárközlekedés. Továbbá a nagy csomópontokban akadálymentesített átkelőhelyeket alakítanak majd ki. A projekt „nem lesz rövid”, de mindannyian büszkék lehetünk majd a Nagykörútra – jelentette ki Baranyi Krisztina.

Budapest, 2024. február 8.
Pikó András, Józsefváros polgármestere, Niedermüller Péter, Erzsébetváros polgármestere, Karácsony Gergely főpolgármester, Soproni Tamás, Terézváros polgármestere és Baranyi Krisztina, Ferencváros polgármestere (b-j) a Nagykörút megújításáról szóló együttműködési megállapodás aláírásán az Erzsébetvárosi Polgármesteri Hivatalban 2024. február 8-án. Az idén indulhat a megújítás tervezés, a szakaszosan megvalósítandó beruházás várhatóan a jövő évben kezdődhet el és a következő ciklus végére valósulhat meg.
MTI/Mónus Márton

Karácsony Gergely kérdésekre válaszolva elmondta, az ütemezetten megvalósítandó fejlesztés során a fővárosi önkormányzat azt vállalja, hogy az úttest felújítását saját forrásból elvégzi. A tervek szerint a kerületek a saját területükön a járdafelületeket újítanák meg. Közölte, a tervezés bizonyos szempontból elindult, tehát nem a „nulláról indulnak”, hiszen 2021-ben a főváros elfogadott egy átfogó tervet a Nagykörút felújítására, és ez a legtöbb stratégiai kérdést felveti. Karácsony Gergely elmondta, a beruházás érdemben nem befolyásolja a mostani forgalmi rendet, de a tervek fontos része az például, hogy az adott helyeken a mostani parkolósávokat és a kerékpársávokat felcserélnék, tehát a kerékpársávok kerülnének a járdához közel. Továbbá szeretnék megkönnyíteni a helyi kereskedelmet, vállalkozásokat kiszolgáló logisztikai igényű parkolást – jegyezte meg. A főpolgármester elmondta: a fejlesztés során tehát növelik majd a zöldfelületek nagyságát, a meglévő fasort megvédik, védettebb kerékpársávokat alakítanak ki, valamint egy egyéges vízáteresztő burkolatot szeretnének a járdafelületeken, továbbá javítják az útminőséget és több zebrát is kialakítanak.

A beruházás során a városképvédelmi szempontokat is szeretnék előtérbe helyezni, és szeretnének egy mikrovállalkozási hitelprogramot megvalósítani, amellyel társadalmilag hasznos vállalkozásokat vonzanának a Nagykörútra – közölte. (MTI)

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére pedig az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a...

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény hatálybalépése és az építésügyi és az építésüggyel összefüggő szakmagyakorlási tevékenységekről szóló 266/2013. (VII. 11.) Korm.-rendelet (a továbbiakban: Korm.-rendelet) módosítása nyomán kerül sor az általános...