1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

Megállapodást kötött GFM a Dunaferr termelésének zöldítéséről

szept 20, 2023 | piac

A Dunaferr termelésének szén-dioxid-mentesítéséről írt alá partneri megállapodást Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a Dunaferrt megvásárló indiai Liberty Steel Group acélgyártó és a zöldtechnológiát biztosító kínai CISDI Engineering Co. vezetőivel szeptember 20-án, Budapesten.

 

A megállapodást az indai cég nevében az elnök, Sanjeev Gupta és a kínai CISDI Engineering Co. első embere Hsziao Hszüeven (Xiao Xuewen) írta alá. A miniszter emlékeztetett: novemberben a cég közel került az összeomláshoz, decemberben még a szénellátás sem volt biztosított a gyárban. A korábbi felelőtlen vezetés hanyagsága miatt több ezer munkahely került veszélybe – hangsúlyozta. „Az elmúlt tíz hónapban nagy utat tettünk meg” – fogalmazott Nagy Márton, hozzátéve, hogy a megállapodás az iparág jövőjét jelentő zöld acélgyártást alapozza meg, és ezzel több ezer munkavállaó helyzete válik hosszú távon kiszámíthatóbbá. A Dunaferr szerepe nemzetgazdaságilag is kiemelt, hiszen a hazai acélgyártás hozzájárul a gazdasági szuverenitás növeléséhez is – jelezte. Elismerte, hogy az átállás a zöld acéltermelésre kihívást jelent, de hozzátette, hogy egyben óriási lehetőségeket is rejt versenyképességi szempontból.

Az együttműködésben a két cég szén-dioxid-mentesítési tervet dolgoz ki és hajt végre, ennek köszönhetően a Dunaferr a szénalapú acélgyártásról az elektromos ívkemencés technológiára tér át, akár 80 százalékkal csökkentve közvetlen szén-dioxid-kibocsátását.

A sajtótájékoztatón Sanjeev Gupta elmondta, hogy a Liberty Steel globális tevékenységében gyors ütemben áll át az alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású technológiákra, és célja, hogy az évtized végére karbonsemlegessé váljon, két évtizeddel korábban versenytársainál. Az átalakulás befejeztével a Dunaferr Európa egyik legmodernebb acélgyártójává válhat – mondta. A régió országai – Csehország, Románia, Lengyelország és Magyarország – nemcsak Európában, hanem globálisan is meghatározó szereplői lehetnek a világ zöld acéltermelésének – mondta, és reményét fejezte ki, hogy a Dunaferr átvételének uniós jóváhagyása hamarosan megtörténik. A zöld acéltermelés technológiai hátterét a kínai állami tulajdonú CISDI Engineering Co. biztosítja. A társaság több mint öt évtizedes mérnöki tanácsadási és tervezési tapasztalattal rendelkezik, elsősorban fémipari projektben vesz részt. A cég elnöke, Hsziao Hszüeven közölte: minden technikai támogatást megadnak a Liberty Steel Group számára a zöld acélgyártás megvalósításában és az európai szén-dioxid-semlegesség elérésében. (MTI)

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...