17° C
Ma 2024. május 05., vasárnap, Györgyi napja van.
17° C
Ma 2024. május 05., vasárnap, Györgyi napja van.
Az ipari energiatároló létesítése engedélyhez kötött

Az ipari energiatároló létesítése engedélyhez kötött

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) felhívja a „Hálózati energiatárolók telepítése energiapiaci szereplőknél" című pályázat nyertes projektgazdáinak figyelmét, hogy a jogszabályok értelmében a hálózati tárolók telepítése és üzemeltetése a MEKH...

Pályázat a Beroun-alagút mérnökgeológiai felmérésére

febr 1, 2023 | kitekintő

A cseh pályavasút folytatja a Prága-Smíchov – Beroun vonal építésének előkészítését. A leendő Beroun-alagút helyén a kőzetkörnyezet földtani szerkezetéről és geotechnikai tulajdonságairól szükséges információk megszerzése érdekében a vasúttársaság pályázatot írt ki mérnökgeológiai felmérés elkészítésére. 

 

A megrendelés a részletes geotechnikai felmérés keretmegállapodásaként készült, várható összértéke 278 millió korona. A keretmegállapodás és a kidolgozott felmérési munkaterv alapján a vasúttársaság egyedi alvállalkozói szerződéseket köt a kiválasztott szállítónak, az aktuális igények és pénzügyi lehetőségek szerint. A 24,7 km hosszú Beroun alagút lesz a Prága és Beroun közötti vonal új építésének legfontosabb projektje, amely lehetővé teszi a távolsági forgalom elterelését a Berounka mentén meglévő vonalról, és az akár 200 km/h sebességnek köszönhetően jelentősen lerövidíti a fővárostól Nyugat-Csehországig tartó utazási időt.

„Az új, alagútban vezetett távolsági fővonal révén a Cseh-karszt sziklái között kanyargó mai fővonalon jelentősen nő az elővárosi vasúti kapacitás. Az új fővonalon pedig a Münchent vagy Frankfurtot Prágával összekötő nemzetközi és Plzeňt a fővárossal összekötő belföldi távolsági személyszállítási kapcsolatok mellett jelentős új teherszállítási kapacitás is létrejön német-cseh relációban, hisz ahogy nálunk is, a cseheknél is a fővárosba bevezető szakaszok jelentik a legszűkebb keresztmetszetet, ezek között is az alagúttal kiváltott Prága-Beroun szakasz az egyik legterheltebb. A két egyvágányos alagútban a megengedett sebesség 200 km/h lesz, a tervezés 2026-ig tart és 2027 és 2036 között tervezik megépíteni az új fővonalat, mellyel Prága és Plzeň között 13 perccel csökken a távolsági vonatok menetideje. A projekt árát 6-700 milliárd forint körülre teszik ma” – kommentálta közösségi oldalán a hírt Vitézy Dávid.

Az ipari energiatároló létesítése engedélyhez kötött

Az ipari energiatároló létesítése engedélyhez kötött

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) felhívja a „Hálózati energiatárolók telepítése energiapiaci szereplőknél" című pályázat nyertes projektgazdáinak figyelmét, hogy a jogszabályok értelmében a hálózati tárolók telepítése és üzemeltetése a MEKH...