1° C
Ma 2024. december 21., szombat, Tamás napja van.
1° C
Ma 2024. december 21., szombat, Tamás napja van.
Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére pedig az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a...

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény hatálybalépése és az építésügyi és az építésüggyel összefüggő szakmagyakorlási tevékenységekről szóló 266/2013. (VII. 11.) Korm.-rendelet (a továbbiakban: Korm.-rendelet) módosítása nyomán kerül sor az általános...

Különleges, elliptikus körforgalmat adták át

dec 9, 2022 | országjáró

Átépült Gyula korábban balesetveszélyes csomópontja a 4219. j. út és Nürnbergi utca találkozásánál. A munkaterület tavaly novemberi átadását követően a téli időjárás miatt tavasszal kezdődött meg az építkezés. Az érdemi kivitelezési munkák határidő előtt befejeződtek, így elindulhatott a műszaki átadás-átvételi eljárás. A körforgalom megépítésével a balesetveszély és a csomóponton történő áthaladási idő is csökkenni fog.

 

A megszokottól eltérően a középsziget nem szabályos kör alakú, hanem a Nürnbergi és az Ötvös utca tengelyéhez igazodó, elnyújtott körgeometriájú. A körforgalmú csomópont minden ágán 3 méter szélességben gyalogos-átkelőhely, és mellette 2 méter széles kerékpáros átvezetést alakítottak ki.

A közút mentén, az Ajtóssy utcai ingatlanok megközelítésére a közúttal párhuzamosan 3 méter széles aszfalt burkolatú szervizút készült, továbbá a fejlesztés részét képezte még a közút jobb oldalán 3 méter széles, míg a bal oldalon 2,75 méter széles öbölben elhelyezett buszmegálló megépítése.

Az új csomópont középszigete – a tehergépjárművek számára járható – 5 méter széles belső sugárral és 1,5 méter széles járógyűrűvel készült el. Az építéssel érintett szakaszokon az út mindkét oldalán a meglévő járdaburkolatok átépítésével egyesített, elválasztott rendszerű gyalog- és kerékpárutak épültek meg, csatlakozva a meglévő kerékpárút-hálózathoz.

Jelenleg a tereprendezési és a felvonulási terület rendbetételi munkái vannak még hátra, de a forgalom számára a mai naptól korlátozás nélkül használható a csomópont.

Dr. Kovács József, a Békés megyei 3. sz. egyéni választókerület országgyűlési képviselője elmondta: „Helybéli lakosként sokat járok erre, és látható, hogy a körforgalom több ezer ember gördülékeny közlekedését biztosítja. Köszönöm, hogy az építkezés alatt a forgalmat nem állították le, és örülök, hogy nem történt baleset ez idő alatt sem. A Sarkad, illetve a határ felé történő közlekedés szempontjából sokan választják ezt a szakaszt, így fontos a közlekedésbiztonság növelése és a balesetek számának csökkentése.”

Dr. Görgényi Ernő, Gyula város polgármestere kiemelte: „Ez a csomópont eddig városunk egyik leginkább balesetveszélyes kereszteződése volt. A Belső-Törökzugi lakótelepen, az Észak-Törökzugi lakótelepen és a kettő közötti kertvárosi részen több, mint 4.000 ember él, akik napi gyakorisággal haladnak át ezen a szakaszon, sokan pedig a belváros irányából közlekednek Törökzug felé, ahol bölcsőde, óvoda, iskola és orvosi centrum is van. Az új körforgalom biztonságosabbá teszi a közlekedést, és gyorsabban át lehet hajtani ezen a nagy forgalmú kereszteződésen, amint azt már tapasztalhatjuk az önkormányzati beruházásban 2019-ben megépített Béke sugárúti körforgalom esetén is. Nagyon örülök, hogy újabb fontos lépést tehettünk meg a közlekedésbiztonság érdekében, és még egyszer köszönöm minden érintett munkáját!”

Povázsai Pál, a NIF Zrt. projektiroda-vezetője hozzátette: „Köszönjük a lakosság türelmét, amit a munkálatok elvégzése alatt tanúsított, és az autósok balesetmentes közlekedését. Karácsony előtt lezárul a csomópont műszaki átadás-átvételi eljárása, ezután megkérjük a forgalomba-helyezési engedélyt, de a körforgalom területét már korlátozások nélkül használhatják az autósok.”

A fejlesztés a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósul meg. A kivitelezés a DÉLÚT Építő és Bányászati Kft. végezte nettó 288 719 260 forint összegben.

 

Forrás: NIF

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére pedig az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a...

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény hatálybalépése és az építésügyi és az építésüggyel összefüggő szakmagyakorlási tevékenységekről szóló 266/2013. (VII. 11.) Korm.-rendelet (a továbbiakban: Korm.-rendelet) módosítása nyomán kerül sor az általános...