20° C
Ma 2024. május 02., csütörtök, Zsigmond napja van.
20° C
Ma 2024. május 02., csütörtök, Zsigmond napja van.
Mivel megyünk? – energiamix a közlekedésben

Mivel megyünk? – energiamix a közlekedésben

Emberi létünkből fakad, hogy mindig megyünk valahová… Miközben az autó gázpedálját vagy éppen a villamos leszállásjelző gombját nyomjuk, bele sem gondolunk, hogyan jutott idáig a technológia, és hogy éppen mivel megy, ami visz minket. Bolygónk kétségekkel teli jövője...

Új kőolajlelőhelyet tártak fel Tura közelében

Új kőolajlelőhelyet tártak fel Tura közelében

Új kőolajlelőhelyet tárt fel Tura közelében a Mol és az O&GD; a sikeres fúrás a két társaság közös kutatásának eredménye, amit azután kezdtek meg, hogy 2023 nyarán az olajvállalat 49 százalékos részesedést szerzett az O&GD három kutatási koncessziójában –...

Értékelték a szegedi tram train járműtelep építését

nov 24, 2022 | országjáró

Befejeződött a Szeged-Hódmezővásárhely között város-elővárosi tram-train rendszer megvalósítása, Szeged járműtelep építése elnevezésű projekt. A NIF Zrt. beruházásban zajló fejlesztésről Rozsy Gábor, a vállalat vasútfejlesztési igazgató-helyettese tartott prezentációt.

 

Szeged-Rendező pályaudvaron komplex, valamennyi infrastrukturális szakágat magába foglaló karbantartó bázis (járműtelep) épült a NIF Zrt. beruházásában. A pályaudvaron, a mozdonyszín és a tároló vágányok közötti területen 8 jármű tárolására és karbantartására alkalmas közel 3000 m2 alapterületű csarnok épült, mely három fő részből áll.

Megépült egy teljes hosszában daruval felszerelt karbantartó csarnok 80 vm hosszúságú emelővágánnyal és két javítóvágánnyal, egy eszterga csarnok, a hozzá kapcsolódó kétszintes épületrésszel, valamint egy kiszolgáló épületrész, mely a segédműhelyeknek és az egyéb tárolóknak ad otthont, illetve itt kellett kialakítani a személyzet és a járművezetők pihenő- valamint szociális helységeit is. Ez többek között egy 38 fős férfi öltözőt és egy 12 fős női öltözőt, valamint az étkezőket jelenti. A csarnok megközelítésére és megkerülésére több mint 1500 vm hosszban új vágányok és kitérő kapcsolatok épültek.

Feladat volt továbbá a járművek javításához és karbantartáshoz korszerű szerszámok, berendezések, diagnosztikai eszközök biztosítása is. Megtörtént a járműtelep külső közműveinek kiépítése a járműtelepig, illetve a járműtelepen belüli közművek kiépítése is. A területen található közművek kiváltása, védelembe helyezése is vállalkozói feladat volt.

A beruházás révén a teljes járműkarbantartási tevékenység egy helyen végezhető el. Egy helyről történik az irányítás és az anyagellátás, így növekszik a mozdonyműhely meglévő segédműhelyeinek kapacitás-kihasználása is. A vasút-villamosok 2022 tavaszán kötöztek át az új épületbe. A projekt zárására 2022 év végén kerül sor, így a beruházás folyamatának értékelésére egy prezentációban került sor.

A fejlesztés a NIF Zrt. beruházásában európai uniós és hazai forrás felhasználásával zajlott. A nyertes vállalkozó a Homlok Építő Zrt. A kivitelezés szerződéses nettó összege 3.335.797.222 Ft + ÁFA.

 

Forrás: NIF

Mivel megyünk? – energiamix a közlekedésben

Mivel megyünk? – energiamix a közlekedésben

Emberi létünkből fakad, hogy mindig megyünk valahová… Miközben az autó gázpedálját vagy éppen a villamos leszállásjelző gombját nyomjuk, bele sem gondolunk, hogyan jutott idáig a technológia, és hogy éppen mivel megy, ami visz minket. Bolygónk kétségekkel teli jövője...

Új kőolajlelőhelyet tártak fel Tura közelében

Új kőolajlelőhelyet tártak fel Tura közelében

Új kőolajlelőhelyet tárt fel Tura közelében a Mol és az O&GD; a sikeres fúrás a két társaság közös kutatásának eredménye, amit azután kezdtek meg, hogy 2023 nyarán az olajvállalat 49 százalékos részesedést szerzett az O&GD három kutatási koncessziójában –...