Magyarország eddigi legnagyobb energiatárolója épül Szolnokon – mondta az Energiaügyi Minisztérium (EM) parlamenti államtitkára november 23-án a minisztérium Facebook oldalára feltöltött videójában. Czepek Gábor hozzátette, hogy az ország...
Magyarország eddigi legnagyobb energiatárolója épül Szolnokon – mondta az Energiaügyi Minisztérium (EM) parlamenti államtitkára november 23-án a minisztérium Facebook oldalára feltöltött videójában. Czepek Gábor hozzátette, hogy az ország...
A Magyar Ingatlanfejlesztési Nívódíjon az Ipar kategóriában az első helyen végzett a Schneider Electric Dunavecsén megépült okosgyára, a Duna Smart Power Systems (DSPS). A 28 ezer négyzetméteres üzem megvalósítása során a gyártási hatékonyságot növelő intelligens...
Időutazásra hívták a 2024-es Challenge.ON verseny nevezőit, akiknek az 50 év múlva működő villamosenergia-hálózatra kellett ráhangolódniuk. A villamosmérnök-hallgatók számára meghirdetett országos szakmai versenyen három fordulóban mérték össze a tudásukat a háromfős...
Palkovics László a ZalaZONE Trilaterális Konferencián elmondta, hogy a szintetikus üzemanyag használata komoly eredmény, ennek köszönhetően sikerül megvédeni a belsőégésű motorokat, amelyre a magyar és a német autóipar épül. Az autóipar éves kibocsátása megfelel a GDP 25 százalékának – tette hozzá. Rámutatott, hogy az iparág jövőjére többfajta megoldás létezik, ami ugyanazt a feltételrendszert teljesíti. Olyan autók gyártását jelenti, amelyek a környezetet kisebb mértékben terhelik vagy egyáltalán nem terhelik, biztonságosak, és rendelkeznek az elérhető funkciókkal (ilyen például önvezetés). A miniszter felidézte, hogy a trilaterális együttműködés – amely szorosan kapcsolódik a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya tevékenységéhez – 2017-ben jött létre Magyarország, Ausztria és Szlovénia között. A kutatással foglalkozó intézetek és az autóipari klaszter ipari vállalatainak közös célja, hogy a nemzetközi infrastruktúra kiépítésével megteremtsék az önvezető járművek közúti tesztelésének lehetőségét. Ezeket a járműveket ugyanis nemcsak zárt tesztpályán, hanem több országban, normál országúti körülmények között is vizsgálni kell – emelte ki Palkovics László.
A konferenciára tagországokon (Magyarország, Ausztria és Szlovénia) kívül öt országból érkeztek megfigyelők. A szakemberek a kutatásfejlesztési együttműködésekről, valamit a jogi szabályozás hátteréről számoltak be, és bemutatták az eddigi eredményeket. (MTI)
Magyarország eddigi legnagyobb energiatárolója épül Szolnokon – mondta az Energiaügyi Minisztérium (EM) parlamenti államtitkára november 23-án a minisztérium Facebook oldalára feltöltött videójában. Czepek Gábor hozzátette, hogy az ország...
A Magyar Ingatlanfejlesztési Nívódíjon az Ipar kategóriában az első helyen végzett a Schneider Electric Dunavecsén megépült okosgyára, a Duna Smart Power Systems (DSPS). A 28 ezer négyzetméteres üzem megvalósítása során a gyártási hatékonyságot növelő intelligens...
Időutazásra hívták a 2024-es Challenge.ON verseny nevezőit, akiknek az 50 év múlva működő villamosenergia-hálózatra kellett ráhangolódniuk. A villamosmérnök-hallgatók számára meghirdetett országos szakmai versenyen három fordulóban mérték össze a tudásukat a háromfős...