7° C
Ma 2025. december 08., hétfő, Mária napja van.
7° C
Ma 2025. december 08., hétfő, Mária napja van.
Főoldal 5 praxis 5 Véghajrában a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése – átjárható a harmadik híd is

Véghajrában a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése – átjárható a harmadik híd is

máj 4, 2022 | praxis

A projekt keretében elsőként megépült hidat 2020. december 11-én, a másodikat 2021. április 25-én vehették birtokba a szerelvények, a vasúti forgalom azóta zavartalan. Hamarosan a harmadik új hídszerkezet is átadásra kerül, hiszen 2022. május 4-én beemelték a kirakós utolsó darabját, az úgynevezett zárótagot.

 

Ezután következhetnek a vasúti szakági és egyéb, befejező munkák, majd augusztus elején próbaterhelést végez a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem csapata. A sikeres próbaterhelést követően, a Déli körvasút keretében építendő harmadik vágány elkészültéig a vasúti forgalom ezen a legújabb és a középső szerkezeten zajlik majd.

A Déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság beruházásában valósul meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Út- és Mélyépítő Korlátolt Felelősségű Társaság végzi nettó 36 087 028 636 Ft értékben. A Déli összekötő vasúti Duna-hidat a Déli Körvasút fejlesztésének részeként korszerűsítik.

A Déli Körvasút – a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. együttműködésében megvalósuló – fejlesztésének célja, hogy több elővárosi vonat közlekedjen az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé válhasson, és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében. Ilyen nagyságú és jelentőségű vasútfejlesztés Budapest belső területén több mint 100 éve nem történt. Hosszú évtizedek óta ez az első olyan vasúti beruházás, amely Budapesten belül új megállókkal és sűrűbb vonatkövetéssel az ingázók mellett a városban közlekedők hasznát is szolgálja. A fejlesztés eredményeként a szakaszon az elővárosi vonatok 8-10 percenként járhatnak majd, összekötve az érdi, a budaörsi és a környező budai agglomerációt, Kelenföldet, az újbudai egyetemvárost, a Soroksári út térségét és a Népligetet Kőbánya-Kispesttel, a reptérrel és a pesti agglomerációval. 

 

Forrás: NIF

kamarai hírek

LIFE LOGOS 4 WATERS – networking találkozó

A Magyar Mérnöki Kamara LIFE LOGOS 4 WATERS  E6-os akciójában vállalt külföldi szervezet-specifikus networking találkozót a romániai társszakma képviselőivel közösen valósult meg november 24-én és 25-én, melyben a határvízi kapcsolatokkal is partnerséget képviselő...

interjú

Gondolkodni jó!

A véletlen különös jelenség: egyszerre csábít és megzavar, örömforrás is lehet, de félreértések egész sorát is magával hozhatja. A modern, néha túl gyorsan változó világban a biztosra vágyunk, a valószínűségszámítás a hétköznapok egyik rejtett kulisszájává vált....

digitális mérnök újság

Keresés

Melyik kategórián belül szeretne keresni?(Kötelező)