-0° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
-0° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

Magyar céggel szerződött a német autópályaüzemeltető

febr 10, 2022 | kitekintő

Magyar céggel, a Microsec Zrt.-vel szerződött a német autópályákat üzemeltető Die Autobahn vállalat az intelligens járműkommunikáció biztonságát nyújtó úgynevezett V2X-PKI rendszer fejlesztésére – közölte az informatikai cég február 10-én.
 

 

A cég 4 éves megbízást kapott az intelligens rendszerekkel felszerelt gépjárművek és az érintett eszközök közötti kommunikációs technológia biztosítására. Mint írták, a statisztikák szerint már több mint fél millió olyan autó közlekedik Európa útjain, amely a környezetével intelligens kommunikációra képes. Ezt a kommunikációt nevezik összefoglalóan V2X – vehicle to everything – kommunikációnak. Ez akkor működhet megfelelően, ha a járművek és az autóutak közlekedését szabályozó helyi és globális eszközök képesek egymással valós időben és folyamatosan, biztonságosan kommunikálni. Ebben a folyamatban az adatok védelme kulcskérdés. Vagyis az, hogy az autók rendszerei által küldött és fogadott üzenetek tökéletes biztonságban legyenek a hackerektől, ne lehessen azokat meghamisítani, megmásítani.

Kraudy Roland, a Microsec V2X PKI termékcsapat vezetője a közleményben elmondta: 2025-re a V2X, vagyis más járművekkel és útinformációs rendszerekkel intelligensen kommunikálni képes autók a mindennapok részévé fognak válni. A 2025-ös „modellévtől” kezdve az összes ötcsillagos törésteszttel rendelkező autónak V2X képesnek kell lennie. Hozzátette: mindez csak akkor működhet jól, ha a rendszeradatok is tökéletes biztonságban vannak. Szabóné Endrődi Csilla, a Microsec Zrt. V2X PKI területért felelős igazgatósági tagja hozzátette: a PKI technológiával olyan digitális pecsét helyezhető el az üzeneteken, amelyet a jelen technológiai adottságokkal nem lehet feltörni. Ha feladó és a fogadó közötti „úton” valaki mégis megmásítaná az üzenetet, akkor ez a pecsét lekerül az adatcsomagról, amit a rendszerek azonnal jeleznek és közbeavatkoznak – fejtette ki. (MTI)

 

Kép: microsec.hu

 

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...