Mint a BFK vezérigazgatója közölte: magának a Boráros térnek is megváltozik az arculata, a forgalmi sávok és az autóbusz-végállomás helyét részben gyalogos felületek, köztér és zöldfelületek veszik át. A tér és a rakpart átalakításának összehangolása miatt szükséges a Közraktár utca és Salkaházi Sára rakpart jelenlegi kialakításának a felülvizsgálata, áttervezése is. Forgalomcsillapított, igényes és emberléptékű közterület kialakítását tervezik.
Az ajánlati felhívást február 1-én az Európai Unió közbeszerzési értesítőjében (a TED-en) tette közzé a Budapest Fejlesztési Központ a tanulmánytervek, engedélyezési és kiviteli tervek elkészítésére. Ugyancsak a tervező feladata lesz a szükséges összes jogerős építési engedély megszerzése. Ezzel egy összetett tervezői munka kezdődhet meg. A tervező alapvető feladata a Havas utca – Bálna Budapest közötti alsó rakparti szakasz, azaz a Salkaházi Sára rakpart és a Közraktár utca komplex felülvizsgálata, a közterületek újrafelosztása, a gyalogos-kerékpáros és a zöldfelületek növelése, reprezentatív rakparti szakasz kialakítása, valamint a forgalomcsillapítás megtervezése.
A tervezési folyamat tanulmányterv készítésével, forgalmi modellezéssel és a meglévő, korábbi tervek felülvizsgálatával indul. Városi környezetről lévén szó, kiemelten figyelembe veendők a gyalogos-, és kerékpáros közlekedők szempontjai, a közösségi közlekedés és az erre irányuló módváltás ösztönzése, a térrendezés, a zöldfelületek növelése, a funkcionalitás, valamint a városképbe illeszthetőség. A projekt uniós és hazai költségvetési finanszírozásban valósul meg.
A BFK elvárása szerint a Közraktár utcában és a Salkaházi Sára rakparton 1,2 kilométer hosszú közút újul meg úgy, hogy az érintett szakasz gyalogos- és kerékpáros infrastruktúra tervezését is tartalmazza. A Salkaházi Sára rakparton mind pedig a Közraktár utcában szűkített közúti felületet és ehhez igazodó közterületi parkolókat kell tervezni. Emellett kiemelt cél a tervezéskor a jelenlegihez képest bővülő gyalogos felület, valamint összefüggő és a meglévő hálózatba illeszkedő kerékpársáv kialakítása, így a Bálna előtti rossz kialakítású kerékpárút megszüntethető. A Salkaházi Sára rakpart tervezett kialakításának természetesen illeszkednie kell az árvízvédelmi feladatokhoz is – írta Vitézy Dávid.