21° C
Ma 2024. május 04., szombat, Mónika és Flórián napja van.
21° C
Ma 2024. május 04., szombat, Mónika és Flórián napja van.
Az ipari energiatároló létesítése engedélyhez kötött

Az ipari energiatároló létesítése engedélyhez kötött

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) felhívja a „Hálózati energiatárolók telepítése energiapiaci szereplőknél" című pályázat nyertes projektgazdáinak figyelmét, hogy a jogszabályok értelmében a hálózati tárolók telepítése és üzemeltetése a MEKH...

Palkovics: elektromos járműveket fejleszt és gyárthat Magyarországon a KAMAZ

jan 24, 2022 | piac

Hatvanöt magasan képzett mérnökkel még az idén elindul a legnagyobb orosz járműgyártó magyarországi kutatás-fejlesztési központja – közölte január 24-én az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
 

 

Kiemelték, két éven belül kétszer ennyi szakember foglalkozhat az elektromobilitással a cég hazai bázisán, amely ezzel eléri teljes létszámát. Az évtized közepétől a vállalat gyártókapacitásokat is Magyarországra telepíthet – erről írtak alá szándéknyilatkozatot az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) és a KAMAZ vezetői 2022. január 24-én, egy videokonferencia keretében.

 

Az ITM és a KAMAZ között tavaly nyáron kezdődött egyeztetés a kétoldalú együttműködés kialakítása céljából az elektromos járműipar területén. A tervezett kooperáció két lépcsőben valósulhat meg, az első ütem a közös kutatás-fejlesztésre fókuszál. A magyar fél a mérnöki csapatépítés támogatásával, az egyetemi és ipari partnerségek ösztönzésével, világszínvonalú tesztkörnyezet biztosításával segíti a munkát. A magyarországi K+F központ 2024-re 130 szakembert foglalkoztathat – írják a közleményben. Hozzáteszik, a folytatásban következhet a gyártókapacitások kiépítése és felfuttatása, amelyhez a magyar partner javasol majd beruházási helyszínt. Legkorábban 2025-től állíthatnak itt elő az induláskor évi mintegy 32 ezer elektromos járművet. A magyarországi üzem a tervek szerint 2030-ra közel tízszeresére növelheti termelését. Az elképzelések valóra váltása érdekében vegyesvállalatot hozhatnak létre a felek.

A KAMAZ csoport Oroszország legnagyobb autóipari vállalata, a világon az első húszba tartozik a nehéz tehergépjárművek gyártásában. Csak teherautóból több mint hatvan modellt kínál, de egyebek mellett pótkocsikat, autóbuszokat, motorokat is készít. Termékei több mint 80 országban üzemelnek. A KAMAZ 2018-ban megkezdte az elektromos buszok sorozatgyártását is. A szándéknyilatkozatot a vállalatcsoport képviseletében Igor Povarazdnyjuk, a KAMA PSC főigazgatója írta alá – tájékoztatott az ITM.

A közleményben a dokumentumot magyar részről ellenjegyző Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kiemelte: „A járműgyártás a hazai gazdasági növekedésben, ipari teljesítményben, foglalkoztatásban és kivitelben is meghatározó ágazat. Magyarország egyértelmű érdeke tehát, hogy a több szempontból korszakváltáson áteső szektor fenntartható jövőjét jelentő minden területen erősítse képességeit. A tiszta elektromos járművek fejlesztésében a ZalaZONE tesztpályával, előállításukban pedig az európai szinten élenjáró akkumulátor-gyártókapacitással fogunk pozíciót. A KAMAZ fél évszázados tapasztalattal bír az iparágban. Az együttműködésnek köszönhetően budapesti székhelyük jelentős elosztó központtá válhat az európai értékesítésben.” (MTI)

Az ipari energiatároló létesítése engedélyhez kötött

Az ipari energiatároló létesítése engedélyhez kötött

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) felhívja a „Hálózati energiatárolók telepítése energiapiaci szereplőknél" című pályázat nyertes projektgazdáinak figyelmét, hogy a jogszabályok értelmében a hálózati tárolók telepítése és üzemeltetése a MEKH...