-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

Az Egyesült Királyságban ipari méretű akkumulátor-újrafeldolgozásra készülnek

jan 6, 2022 | kitekintő

Az Egyesült Királyságban hamarosan ipari méretben is képesek lesznek az akkumulátorok újrafeldolgozására, miután bejelentették a Recyclus Group és a Slicker Recycling közötti partnerséget.
 

 

A Recyclus Group (amely 49 százalékban a Technology Minerals (TM) tulajdonában van), egy londoni székhelyű vállalat, amelynek célja, hogy 2022-re évi 16 000 tonnára növelje ólom-sav akkumulátorok újrahasznosítási kapacitását, és ugyanezen időn belül évi 5000 tonnára a lítium-ion akkumulátorokét. „Újrahasznosítási tevékenységünk középpontjában hosszabb távon az Egyesült Királyság és az európai piac áll, és amelyet a következő évtizedben évi 20 000 tonna lítium-ion akkumulátorra, illetve 60 000 tonna ólom-sav akkumulátorra kívánunk növelni” – nyilatkozta Robin Brundle, a TM ügyvezető elnöke. A TM többségi részvényes egy akkumulátor-fém projektben, céljuk a lítium-ion akkumulátorok katódjaihoz szükséges nyersanyagok fenntartható kitermelése, valamint a kiégett lítium-ion akkumulátorok újrahasznosításának elősegítése, lehetővé téve az anyagok újrahasznosítását az akkumulátorgyártók által. Ezen, a körforgásos gazdaság koncepciójába illeszkedés megvalósítása érdekében a TM a következő hat évben évente egy-egy új újrahasznosító üzemet épít.

Az ipari méretű gyártást 2022 elején kezdjük meg két üzemmel – mondta Brundle. Az elsőt, amely az ólomsavas akkumulátorok újrahasznosítására összpontosít, januárban helyezzük üzembe. A második, a lítium-ion akkumulátorok újrahasznosítására szolgáló üzem jelenleg a gyártási tesztfázisban van, és 2022 februárjában lesz készen. Mindkét telephely Midlandsben található. A lítium-ion akkumulátorok újrahasznosítási eljárása továbbra is titkos. Brundle hozzátette, hogy a TM birtokolja az eljárás és az üzem tervének szellemi tulajdonjogát, és a vállalat jelenleg vizsgálja a szabadalmi kérelmeket mindkettőre vonatkozóan. Elárulta azt is, hogy az eljárás „a lítium-ion akkumulátorok mind az öt típusát kezeli, bármilyen kombinációban, akár egyidejűleg is”, és nem használ pirolízist vagy sóoldatot. Brundle hozzátette, hogy minden egyes üzem évi 5000 tonna feldolgozására lesz képes egy műszakban. „Valamennyi akkumulátortípusnak kissé eltérő szerkezete, ám a mi eljárásunk lehetővé teszi, hogy biztonságosan újrahasznosítsunk bármilyen kombinációt”. Azzal, hogy a TM képes a Li-ion akkumulátorok valamennyi formájának újrahasznosítására, számos piaci lehetőség nyílik meg, az eljárás iránt érdeklődnek a biztonságos kezelést és újrahasznosítást kereső helyi hatóságok, az autóipari alkatrészgyártók, a flottakezelők és az autókereskedői hálózatok. „Rendelkezünk a megfelelő logisztikai és újrahasznosítási know-how-val, amely valóban egy körforgásos gazdasági megoldást alkalmaz az életciklusuk végére érkező akkumulátorok esetében” – mondta Brundle.

 

Forrás: https://www.theengineer.co.uk/battery-recycling-technology-minerals-tm-circular-economy/

Kép: Daimler Media

 

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...