-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

Elfogadta a villamos energia kockázati készültségi tervet az energiahivatal

jan 4, 2022 | piac

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) elfogadta és közzétette a villamos energia kockázati készültségi tervet, amely leírja a villamosenergia-krízishelyzetek megelőzéséhez és kezelésükhöz szükséges eljárásokat – jelentette be Horváth Péter János, a MEKH elnöke a hatóság január 4-i közleményében.
 

 

Az elnök kiemelte, hogy az ellátásbiztonság garantálásához minden eshetőségre fel kell készülni és cselekvési tervet kell kidolgozni. A közleményben felidézték: a nemzeti villamosenergia-ellátási válságforgatókönyvek meghatározását követően a hivatal kidolgozta a kockázati készültségi tervet, amelynek célja, hogy akár krízishelyzet esetén is biztosított legyen a felhasználók villamosenergia-ellátása. A dokumentumról a MEKH tavaly iparági konzultációt folytatott, majd a beérkezett javaslatok alapján véglegesítette a tervet.

Horváth Péter János jelezte, hogy az Európai Unió „Tiszta Energia” csomagjának részeként 2019-ben hatályba lépett kockázati készültségi rendelet célja olyan közös szabályok létrehozása volt, amelyek lehetővé teszik a villamosenergia-ellátási válságok megelőzését, segítik a válsághelyzetekre való felkészülést és az esetlegesen bekövetkező krízishelyzetek hatékony kezelését.

Magyarországon a MEKH az energiapolitikáért felelős miniszterrel közösen felel a kockázati készültségi rendelet végrehajtásáért. A készültségi tervben szereplő intézkedésekkel kapcsolatban a hivatal elnöke kiemelte, hogy azoknak egyértelműen meghatározottaknak, átláthatóknak, arányosaknak és megkülönböztetés-menteseknek kell lenniük. A villamosenergia-ellátási válságok megelőzése, az azokra való felkészülés és azok kezelése érdekében megtett vagy tervezett minden intézkedésnek teljes mértékben meg kell felelnie a belső villamosenergia-piacot és a rendszerüzemeltetést szabályozó rendelkezéseknek – tette hozzá.

Az Európai Bizottság értékeli a nemzeti kockázati készültségi terveket, ezt követően még módosulhat annak tartalma. A hazai dokumentumot a hatóságok négyévente frissítik majd, kivéve, ha a körülmények ezt gyakrabban indokolják – tájékoztatott Horváth Péter János. (MTI)

 

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...