-0° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
-0° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

Megkezdődik a párizsi Tour Triangle építése

dec 1, 2021 | kitekintő

Az épület kritikusainak erőfeszítései ellenére, tizenöt év után végre megkezdődik Párizsban a Tour Triangle felhőkarcoló építése. A különleges, háromszög alakú épület terveit a svájci Herzog & de Meuron stúdió jegyzi; a fejlesztő Unibail-Rodamco-Westfield (URW) novemberben partnerségi megállapodást kötött a francia AXA biztosítási multinacionális vállalat befektetési részlegével, amely a projekt teljes 670 millió eurós költségét finanszírozza.
 

 

A 180 méteres Tour Triangle első építési munkálatai várhatóan az idei év végén kezdődnek meg, és 2026-ban fejeződnek be. A Tour Triangle lesz a legnagyobb felhőkarcoló, amely 1973 óta megjelenik Párizs központi városképén. Az Avenue Ernest-Renan sugárútra tervezett épületben irodák, konferenciaközpont, üzletek, éttermek és egy szálloda kaphat helyet.

Philippe Goujon, annak a 15. kerületnek a polgármestere, ahol a Triangle épülne, az Ouest-France francia napilap szerint fogadkozott, hogy a városi tanácshoz fordul a fejlesztés elhalasztása érdekében. Goujon azzal érvelt, hogy az épület a Covid-19 járvány nyomán már nem felel meg a vállalkozások igényeinek.

 

Eközben a Le Parisien a múlt hónapban nyilvánosságra hozta, hogy a francia nemzeti pénzügyi ügyészség vizsgálatot indított a párizsi polgármesteri hivatal részéről a Viparis, a Tour Triangle területét kezelő, az URW és a párizsi Ile-de-France-i Kereskedelmi és Iparkamara leányvállalatának számító céggel szembeni kivételezés vádjával kapcsolatban. A vizsgálat tovább késleltetheti a projektet, amelyről az URW korábban azt remélte, hogy a 2024-es párizsi olimpiára elkészül.

A Herzog & de Meuron építésziroda 2006-ban kezdte meg a Tour Triangle munkálatait, de – tekintettel a magas épületekre vonatkozó javaslatok ellentmondásosságának Párizsban – a projektet hosszas tervezési és jogi csatározások sorozata késleltette. (Az 1978-ban alapított Herzog & de Meuron számos nagyszabású épületen dolgozott korábban, többek között a londoni Tate Modern galéria bővítésén és a pekingi Madárfészek Olimpiai Stadionon – a szerk.)

A 42 emeletes, 91 351 négyzetméter alapterületű Triangle lenne a harmadik legmagasabb épület Párizs városhatárain belül, a Tour Montparnasse és az Eiffel-torony mögött.

A trapéz alakú alaprajz azt jelenti, hogy Párizs központjából a Tour Triangle egy vékony toronynak fog tűnni, de keletről és nyugatról a teljes szélességében látható lesz.

A tervező, Herzog & de Meuron szerint a formát, amelyet többször hasonlítottak már a Louvre piramisához, egy darab Toblerone-hoz és egy ék alakú brie-hez, úgy tervezték, hogy a belsejében tartózkodók számára maximalizálja a látószöget, miközben csökkenti a szomszédos épületekre vetülő árnyékot. „A Triangle-t Párizsnak és a párizsiaknak terveztük. Ezzel az épülettel leginkább azt szeretnénk elérni, hogy mindenki számára nyitott legyen, és az egész közösséget bevonja” – mondták a stúdió alapítói, Jacques Herzog és Pierre de Meuron az URW-AXA finanszírozási megállapodás bejelentésekor.

A fejlesztő URW szerint, a projekt „a legmagasabb környezetvédelmi építési szabványokat”, valamint „a legjobb hagyományos energiafogyasztást és a párizsi klímaegyezmény célkitűzéseivel összhangban lévő szén-dioxid-kibocsátási pályát” tartalmazza. A Triangle teljes déli oldalán fotovoltaikus paneleket helyeznek el.

 

Forrás: Herzog & de Meuron’s Tour Triangle in Paris set to begin construction (dezeen.com)

Videó: Future Paris – Approved Tour Triangle by Herzog & de Meuron – YouTube

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...