14° C
Ma 2024. május 04., szombat, Mónika és Flórián napja van.
14° C
Ma 2024. május 04., szombat, Mónika és Flórián napja van.
Az ipari energiatároló létesítése engedélyhez kötött

Az ipari energiatároló létesítése engedélyhez kötött

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) felhívja a „Hálózati energiatárolók telepítése energiapiaci szereplőknél" című pályázat nyertes projektgazdáinak figyelmét, hogy a jogszabályok értelmében a hálózati tárolók telepítése és üzemeltetése a MEKH...

Megvan a legendás Concorde utóda

nov 15, 2021 | kitekintő

A Concorde forgalomból történt kivonása óta nincs olyan nagysebességű gép a kereskedelmi légiforgalomban, amely néhány órára rövidíti a kontinensek közötti repülőutat. Ám úgy tűnik, a denveri székhelyű Boom Supersonic repülőgépgyártó vállalat lesz az, amely (ismét) megvalósítja a merész álmot: A United Airlines bejelentette, hogy kereskedelmi megállapodást kötött abból a célból, hogy globális flottáját Overture repülőgépekkel bővítse, valamint hogy fenntarthatósági kezdeményezést indítson – ez a lépés megkönnyíti a szuperszonikus sebességek légi közlekedésbe történő visszatérését.
 

 

Az Overture 1,7 Mach sebességgel képes repülni – ami kétszerese a mai leggyorsabb utasszállító repülőgépek sebességének –, és több mint 500 célállomást képes összekötni majdnem feleannyi idő alatt. A United számos jövőbeli lehetséges útvonala között szerepel a Newarkból Londonba mindössze három és fél óra alatt, Newarkból Frankfurtba négy óra alatt, San Franciscóból Tokióba pedig mindössze hat óra alatt eljutó járat. Az Overture olyan funkciókkal is rendelkezik majd, mint az ülésen elhelyezett szórakoztató képernyők, bőséges személyes tér és érintésmentes technológia. A Boommal való együttműködés a United stratégiájának egy újabb eleme, amelynek célja, hogy olyan innovatív technológiákba fektessen be, amelyek a légi közlekedés fenntarthatóbb jövőjét építik. A 6 ezer láb, azaz 1828 méteres magasságban közlekedő – kialakítástól függően 65-88 személyes gép – gyártása 2022-ben kezdődik, 2025-ben már a levegőben is láthatjuk a futurisztikus gépet, az utasforgalom számára 2029-ben lesz elérhető. 

 

„A világ első, nettó nulla szén-dioxid-kibocsátású szuperszonikus repülőgépekre vonatkozó vásárlási megállapodása jelentős lépést jelent küldetésünk felé, hogy egy elérhetőbb világot teremtsünk” – nyilatkozta Blake Scholl, a Boom Supersonic alapítója és vezérigazgatója. „A United és a Boom közös célt szolgál – biztonságosan és fenntartható módon egyesíteni a világot. A kétszeres gyorsasággal a United utasai megtapasztalhatják a személyesen (nem online térben) megélt élet minden előnyét, a mélyebb, produktívabb üzleti kapcsolatoktól kezdve a hosszabb, pihentetőbb nyaralásokig távoli célállomásokon.”

A hivatalos sajtóközlemény szerint az Overture lesz az első olyan kereskedelmi repülőgép, amely az első naptól kezdve nettó nulla szén-dioxid-kibocsátású lesz, és 100%-ban fenntartható légi üzemanyaggal (SAF) képes repülni a mai leggyorsabb utasszállító repülőgépek sebességének kétszeresével. Az Overture megrendelésállománya – beleértve a vásárlásokat és opciókat is – 70 repülőgépre rúg, és a Boom az Egyesült Államok légierejével együttműködve dolgozik az Overture kormányzati alkalmazásán. Az XB-1 demonstrációs repülőgép 2020-ban állt forgalomba, és folyamatban van a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátású repülési tesztprogramja.

 

További információ: https://boomsupersonic.com

Az ipari energiatároló létesítése engedélyhez kötött

Az ipari energiatároló létesítése engedélyhez kötött

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) felhívja a „Hálózati energiatárolók telepítése energiapiaci szereplőknél" című pályázat nyertes projektgazdáinak figyelmét, hogy a jogszabályok értelmében a hálózati tárolók telepítése és üzemeltetése a MEKH...