6° C
Ma 2025. december 09., kedd, Natália napja van.
6° C
Ma 2025. december 09., kedd, Natália napja van.
Főoldal 5 országjáró 5 Már látszik az új aluljáró formája a Lánchíd budai hídfőjénél

Már látszik az új aluljáró formája a Lánchíd budai hídfőjénél

nov 12, 2021 | országjáró

Nagyobb biztonságban lehetnek a kerékpárral és gyalog közlekedők a felújítás után a Lánchíd budai hídfőjénél. Már betonozzák az új aluljáró vasbeton szerkezetét, amely az átépítés után tágasabb és sokkal beláthatóbb lesz.
 

 

A korábbi kör keresztmetszetű, három méter széles kerékpáros aluljáró helyén olyan folyosó készül a budai hídfőnél, amely több mint négy méter széles, a falai függőlegesek és a vonalvezetése is megváltozik. Ennek köszönhetően a kétirányú kerékpárút mellett egy elválasztott járda is épülhet a gyalog közlekedőknek. Az új aluljáró tágasabb, jobban beláthatóbb, és így biztonságosabb lesz a régihez képest.

A szakemberek egyszerre csak az aluljáró egyik felén dolgoznak, hogy fenntartsák a hídfő megfelelő terhelését, valamint biztosítsák a gépek zavartalan bejárását a híd közepén folytatott munkákhoz. A szükséges vizsgálatok és födémjavítások elvégzése után már javában tart a vasbeton szerkezet építése, betonozzák a hídfőben lévő helyiségek födémszerkezetét és az aluljáró falát is.

A pesti hídfőben ugyancsak elbontották az aluljáró felét. A kövek, a fal, az útpálya és a födém eltávolítása mellett ezen a területen egy nagynyomású gázcső kiváltása is megtörtént, a talaj helyreállítása után pedig már öntik a betont. Ennek a kör keresztmetszetű aluljárónak ugyancsak megváltozik a formája: egyenes falakat építenek, és tágasabb, téglalap alakú keresztmetszetet alakítanak ki.

A Lánchíd felújítása idén tavasszal kezdődött, és már nem tűrt halasztást. Hazánk egyik legfontosabb kulturális örökségének és jelképének korszerűsítése a tervek szerint 2023-ig tart. Jelenleg ütemterv szerint halad a láncok rozsdásodás elleni védelme, valamint az új acél pályatáblák beépítése. Az elöregedett vasbetonpályát már a parthoz közelebbi szakaszokon bontják. A híd felszeletelése és a régi szerkezet eltávolítása változatlanul két irányba történik, vagyis a szakemberek felváltva közelednek a pesti és a budai Duna-parthoz. Közben a két pillér között már elbontották a járdákat, ezek helyére a következő hónapokban szintén új acélszerkezetet építenek be.

 

 

Budapesti Közlekedési Központ, fotó: Nyírő Simon

 

praxis

300 milliárd forintból teljesen megújul a szentendrei HÉV

A következő négy évben körülbelül 300 milliárd forintból teljesen megújul a szentendrei HÉV, ebből 125 milliárdot a magyar állam, 175-öt pedig az Európai Unió finanszíroz – közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója december 8-án Facebook-oldalán közzétett...

kamarai hírek

LIFE LOGOS 4 WATERS – networking találkozó

A Magyar Mérnöki Kamara LIFE LOGOS 4 WATERS  E6-os akciójában vállalt külföldi szervezet-specifikus networking találkozót a romániai társszakma képviselőivel közösen valósult meg november 24-én és 25-én, melyben a határvízi kapcsolatokkal is partnerséget képviselő...

digitális mérnök újság

Keresés

Melyik kategórián belül szeretne keresni?(Kötelező)