-0° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
-0° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

Korlátozzák a felépíthető felhőkarcolók magasságát

okt 27, 2021 | kitekintő

Korlátozzák Kínában a felépíthető felhőkarcolók magasságát az indokolatlanul hivalkodó méretű toronyházak elszaporodásának megfékezése érdekében.
 

 

A kínai építészeti, valamint vidék-és városfejlesztési minisztérium hivatalos oldalán kedden közzétett, október 22-ei dátumozású közlemény szerint a kevesebb, mint 3 milliós lakosú városokban külön engedély nélkül nem építhetnek 150 méternél magasabb toronyházakat. A 3 milliónál több lakost számláló városok számára pedig az épületek magasságának felső határát 250 méterben szabták meg. A közleményben a minisztérium leszögezi: bár a szupermagas toronyházak a hatékonyabb földterület-kihasználtság előnyével kecsegtetnek, továbbá hozzájárulnak az építési technológiák fejlődéséhez, valamint a városok gazdasági és társadalmi előrehaladásához, az utóbbi időben egyes kínai városokban a valós igény felmérése nélkül, hivalkodás és vetélkedés céljából építettek egyedi megjelenésű és különösen magas felhőkarcolókat. Az ilyen jellegű építkezések – teszik hozzá – növelik az építési költségeket és az energiafogyasztás mértékét, ráadásul nehezítik a biztonság szavatolását is. A minisztérium egyúttal a már létező szupermagas felhőkarcolók átfogó – egyebek mellett statikai, energiaellátási és földrengés-biztonsági – ellenőrzését is előírta a helyi kormányzatok számára.

Kínában több, a világ legmagasabb épületei közé tartozó felhőkarcoló található. Az ország legmagasabb épülete a 632 méter magas Sanghaj Torony, amelyet a dél-kínai Sencsenben található, 599,2 méter magas Ping An Pénzügyi Központ épülete követ. Júliusban már kiadtak egy szabályozást, amely szerint az országban nem építhető 500 méternél magasabb felhőkarcoló. A szabályozás röviddel azt követően látott napvilágot, hogy a dél-kínai Sencsenben található, 356 méter magas SEG Plázát májusban ki kellett üríteni, miután inogni kezdett. A Sencsen ötödik legmagasabb épületének számító toronyházat végül szeptemberben nyitották meg újra, miután eltávolították a tetején található, több mint 50 méter hosszú rudat. Az esetet követő vizsgálatok ugyanis azt állapították meg, hogy az épület ingását az erős szélben kilengő rúd okozta. (MTI)

 

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...