5° C
Ma 2024. november 24., vasárnap, Emma napja van.
5° C
Ma 2024. november 24., vasárnap, Emma napja van.
A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

Időutazásra hívták a 2024-es Challenge.ON verseny nevezőit, akiknek az 50 év múlva működő villamosenergia-hálózatra kellett ráhangolódniuk. A villamosmérnök-hallgatók számára meghirdetett országos szakmai versenyen három fordulóban mérték össze a tudásukat a háromfős...

Aláírták a módosított szerződést a 3-as metró középső szakaszának alagúti munkáira

aug 1, 2021 | praxis

Aláírta a 3-as metróvonal középső szakaszának alagúti munkáira vonatkozó szerződésmódosítást a BKV Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft.
 

 

A dokumentum július 30-i aláírásával elhárult a jogi akadálya a metrófelújítás tervek szerinti befejezésének. A szerződéskötés csaknem másfél éve tartó egyeztetéssorozat, valamint hatósági vizsgálatok és jóváhagyások folyamatára tett pontot. A BKV Zrt. az M3 metróvonal alagútrekonstrukciójára mintegy 48 milliárd forint értékben kötött szerződést 2017. szeptember 4-én a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel. A középső vonalszakasz állomásainak elhúzódó felújítása miatt szükségessé vált az építési munkákra vonatkozó harmonizált ütemterv kialakítása, ezzel összefüggésben az alagútfelújításra szóló szerződés díjának és határidejének módosítása. Hónapokig tartó egyeztetések után 2020. december 21-én létrejött a szándéknyilatkozat a szerződésmódosításra, amelyben – a kivitelező által eredetileg megállapított 18 milliárd forint helyett – legfeljebb 9,1 milliárd forint többletköltség és 5 százalék tartalékkeret elszámolásában állapodtak meg a szerződő felek. A megállapodás alapján az alagút teljes korszerűsítése 2021. január 11-én a középső szakaszon is elkezdődött.

A szerződésmódosításhoz irányító hatóságként az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) és a Miniszterelnökség közbeszerzési felügyeletért felelős helyettes államtitkársága felügyeleti főosztályának jóváhagyására volt szükség. Az ITM megállapította: támogathatósági, elszámolhatósági, valamint műszaki szempontból a dokumentumok tartalma összhangban áll a felhívásban foglaltakkal és a támogatási szerződéssel meghatározott projektcéllal. A miniszterelnökségi felügyeleti főosztály a szerződésmódosítást jogszerűnek minősítette, a hatóságok azonban a szerződéses ár megemelését – az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program hazai társfinanszírozásának terhére – 6,2 milliárd forinttal fogadták el.

A BKV Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. a hatóságok által rögzített feltételek betartásával a szerződésmódosítást aláírták, azzal, hogy a szerződésmódosítás a vállalkozó részéről „nem jelent egyéb igénye vonatkozásában joglemondást”. (MTI)

 

A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

Időutazásra hívták a 2024-es Challenge.ON verseny nevezőit, akiknek az 50 év múlva működő villamosenergia-hálózatra kellett ráhangolódniuk. A villamosmérnök-hallgatók számára meghirdetett országos szakmai versenyen három fordulóban mérték össze a tudásukat a háromfős...