24° C
Ma 2024. április 28., vasárnap, Valéria napja van.
24° C
Ma 2024. április 28., vasárnap, Valéria napja van.
Megújult a Knauf Ceiling Solutions BIM portfóliója

Megújult a Knauf Ceiling Solutions BIM portfóliója

A két világszerte elismert és nagy múlttal rendelkező álmennyezeti gyártó egyesülésével létrejött cég, a Knauf Ceiling Solutions közösen folytatta az építészek támogatását célzó, háttérben zajló fejlesztőmunkát. Ennek eredményeképpen mára elérhető a cég kínálta...

Hamaron megnyitják a világ legnagyobb múzeumát

Hamaron megnyitják a világ legnagyobb múzeumát

Várhatóan az idei év közepén megnyitja kapuit az ír Heneghan Peng Architects által tervezett Gízai Múzeum. A világ legnagyobb múzeuma a gízai piramisokkal szemben található: 50 hektáros területen fekszik, és az épületkomplexum 90 ezer négyzetméter, amelyből a 4000...

Megérkeztek Csepelről az első új pályaelemek a Lánchídhoz

júl 28, 2021 | praxis

Kiszállították az új acélszerkezet első két tábláját, amelyek egyenként csaknem olyan hosszúak, mint egy városi szóló autóbusz. A hatalmas elemeket hamarosan a Lánchíd közepébe építik be.
 

 

Az új acél pályatáblákat Csepelen gyártották, és július 28-án hajnalban közúton, különleges útvonalengedéllyel érkeztek meg a Lánchídhoz. A helyszínre szállított elemeket üzemi körülmények között már ellátták az alapozó festékréteggel, a beépítésük után pedig még két réteget visznek fel rájuk.

Az acélszerkezet első két kiszállított táblája egyenként csaknem 11 méter hosszú és 3,5 méter széles. A mintegy 8 tonna tömegű elemeket a híd közepébe építik be, arra a részre, ahonnan a híd „felszeletelésével” a bontási munkák is indultak. Az első acél pályatáblák várhatóan már augusztusban a helyükre kerülnek. Az elemeket az építkezést kiszolgáló, különleges sínrendszeren közlekedő bakdaruk mozgatják majd a hídon, amelyeket kifejezetten a Lánchíd adottságaihoz illeszkedően terveztek, és egyedileg gyártottak a felújításhoz.

Az elöregedett vasbetonpályát váltó, trapézbordákkal merevített – úgynevezett ortotróp – acélszerkezet jelentősen könnyebb az elődjénél, ezért jobban kombinálható a régi hídszerkezettel. A híd felújításához csaknem száz acél pályatáblára van szükség. Ezek beépítése ütemezetten követi a bontást és a Lánchíd megmaradó acélszerkezeteinek javítási, illetve korrózióvédelmi munkáit.

 

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ

 

Megújult a Knauf Ceiling Solutions BIM portfóliója

Megújult a Knauf Ceiling Solutions BIM portfóliója

A két világszerte elismert és nagy múlttal rendelkező álmennyezeti gyártó egyesülésével létrejött cég, a Knauf Ceiling Solutions közösen folytatta az építészek támogatását célzó, háttérben zajló fejlesztőmunkát. Ennek eredményeképpen mára elérhető a cég kínálta...

Hamaron megnyitják a világ legnagyobb múzeumát

Hamaron megnyitják a világ legnagyobb múzeumát

Várhatóan az idei év közepén megnyitja kapuit az ír Heneghan Peng Architects által tervezett Gízai Múzeum. A világ legnagyobb múzeuma a gízai piramisokkal szemben található: 50 hektáros területen fekszik, és az épületkomplexum 90 ezer négyzetméter, amelyből a 4000...