0° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
0° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

Dr. Márton Béla (1944–2021)

máj 4, 2021 | búcsúzunk

A marosvásárhelyi születésű dr. Márton Béla az 1967-es építőmérnöki diplomaszerzés után pályáját a VEGYTERV-nél kezdte mint statikus tervező. 1969–1970-ben Gerában (NDK) dolgozott a helyi Wohnungsbaukombinát tervezési osztályán. Jelentősebb munkái: saalfeldeni igazgatási épület, panelház alatti vízfolyás áthidalása. 1971-ben visszatért a VEGYTERV-hez, és 1976-ig statikus csoportvezetőként dolgozott. Tervezője volt többek között az Egyesült Gyógyszer- és Tápszergyár éttermi és konyhaépületének, és egy debreceni keverő-silónak (Hungária Műanyagfeldolgozó). Közben exportmunkában is részt vett, többek között egy hamburgi gyógyszerüzem és kikötőcsarnok fűződik a nevéhez Brémában. 1976–1994 között a Postai Tervező Intézetnél statikus osztályvezetőként folytatta pályáját. Számos távközlési torony és épület tervezését végezte (szegedi régióközpont, balatonfüredi postaműszaki épület). Közben 1978-ban műszaki egyetemi doktori címet szerzett. 1994-től 2004-es nyugállományba vonulásáig a Matávnál és utódszervezeteinél dolgozott különböző beosztásokban. Kiemelkedő alkotása a Matáv-székház éttermi szárnya és az INI-számítóközpont épülete. Nyugdíjasként magántervezőként és építésügyi szakértőként dolgozott tovább (gyógyszeripari létesítmények, társasházak, károsodási szakvélemények). 2017-ben aranydiplomát kapott.

A kamara Tartószerkezeti Tagozatának tagja volt.

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...