1° C
Ma 2024. december 21., szombat, Tamás napja van.
1° C
Ma 2024. december 21., szombat, Tamás napja van.
Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére pedig az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a...

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény hatálybalépése és az építésügyi és az építésüggyel összefüggő szakmagyakorlási tevékenységekről szóló 266/2013. (VII. 11.) Korm.-rendelet (a továbbiakban: Korm.-rendelet) módosítása nyomán kerül sor az általános...

Megkezdődött a Dunát keresztező távvezeték áthúzása a folyó felett Gönyűnél

márc 2, 2021 | országjáró

Az MVM Xpert Zrt. március 2-án megkezdte Gönyűnél a Magyarország és Szlovákia között épülő távvezeték fázisvezető sodronyainak áthúzását a Duna felett, ahol a folyam közel hétszáz méter széles.

 

Hasonló, folyamkeresztező távvezeték építése utoljára az 1980-as években történt Magyarországon – mondta az MVM XPert Zrt. távvezetéki divízióigazgatója. Magyarország és Szlovákia között jelenleg két új négyszáz kilovoltos távvezetéki összeköttetést is építtet közösen a Mavir Zrt. és a szlovák átviteli hálózati rendszerirányító, a SEPS a.s. Kulcsár Attila hangsúlyozta, hogy a Gönyű – országhatár – Bős (Gabčíkovo) – Nagygyőröd (Veµký Ďur), valamint a Sajóivánka és Rimaszombat (Rimavská Sobota) között megvalósuló távvezetékekkel javul Magyarország villamosenergia-rendszerének biztonsága, egyúttal megvalósul az észak-déli energiaáramlás is.

A Duna felett elkezdett fázisvezető sodronyok áthúzása azért is jelentős, mert az előköteleket nem hajókkal vezették át a két oldal között, hanem ipari drónnal – mondta Kulcsár Attila, hozzátéve, hogy erre az innovatív megoldásra Magyarországon még nem volt példa. Erre a technikára már csak azért is szükség volt, mert így a nemzetközi és sűrű hajóforgalmat semmilyen módon nem akadályozták, emellett biztonságosabb is – fogalmazott. Az eljárást részletezve azt mondta: először három milliméter vastagságú speciális műanyagköteleket, úgynevezett elő-előköteleket húztak át a drónnal, amelyekkel 18 milliméter vastagságú kevlár kötelet húztak át. A kevlár kötéllel egy húsz milliméteres acélkötelet vezettek át és ez a húsz milliméteres acélkötél húzza ki a végleges fázisvezető sodronyokat, amelyek az áramot vezetik. Az áram kétszer három fázison haladhat a távvezetéken.

A divízióigazgató kitért arra is, hogy tavaly februárban kezdődtek a kivitelezési munkák, amelynek részeként először a beton alaptestek és a cölöpök készültek el, a 110 méter magas és 150 tonna súlyú oszlopokat pedig nyáron állították fel. A fázisvezetők kihúzása másfél hét múlva fejeződik be, ezt követően a hónap végéig olyan utómunkálatok lesznek, amelyekkel az üzembehelyezés feltételeit tudják biztosítani. A tervek szerint a távvezeték március végén már üzemelhet – mondta Kulcsár Attila. (MTI)

 

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére pedig az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a...

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény hatálybalépése és az építésügyi és az építésüggyel összefüggő szakmagyakorlási tevékenységekről szóló 266/2013. (VII. 11.) Korm.-rendelet (a továbbiakban: Korm.-rendelet) módosítása nyomán kerül sor az általános...