19° C
Ma 2024. május 02., csütörtök, Zsigmond napja van.
19° C
Ma 2024. május 02., csütörtök, Zsigmond napja van.
Mivel megyünk? – energiamix a közlekedésben

Mivel megyünk? – energiamix a közlekedésben

Emberi létünkből fakad, hogy mindig megyünk valahová… Miközben az autó gázpedálját vagy éppen a villamos leszállásjelző gombját nyomjuk, bele sem gondolunk, hogyan jutott idáig a technológia, és hogy éppen mivel megy, ami visz minket. Bolygónk kétségekkel teli jövője...

Új kőolajlelőhelyet tártak fel Tura közelében

Új kőolajlelőhelyet tártak fel Tura közelében

Új kőolajlelőhelyet tárt fel Tura közelében a Mol és az O&GD; a sikeres fúrás a két társaság közös kutatásának eredménye, amit azután kezdtek meg, hogy 2023 nyarán az olajvállalat 49 százalékos részesedést szerzett az O&GD három kutatási koncessziójában –...

Megérkezett az első tram-train

jan 9, 2021 | országjáró

Megérkezett Magyarországra az első tram-train, a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasút-villamos prototípusa január 9-én – közölte honlapján a MÁV.

 

A szerelvényt december 30-án indították útjára Spanyolországból Szentesre, a járműbiztosítási telephelyre. A következő napokban a Stadler mérnökei helyezik üzembe a járművet, majd a hatósági szemle, a futópróbák és a típustesztek következnek.

A Hódmezővásárhely-Szeged tram-train mintaprojektért felelős kormánybiztos a közlemény szerint úgy fogalmazott, hogy a két települést néhány éven belül ikervárossá teszi a vasút-villamos. Lázár János abban bízik, hogy a beruházás kedvezően hat a gazdaságra, a munkaerő- és az ingatlanpiacra, közelebb hozza egymáshoz a szolgáltatásokat, a munkahelyeket, az oktatási-kulturális-közigazgatási lehetőségeket.

A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az agglomerációs fejlesztések mintájának tekinti az új vasút-villamost. Homolya Róbert szerint az elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése minden nagyvárosnak érdeke, és ha az autósok is megbízható alternatívának fogják tekinteni, akkor kevesebb lesz a torlódás az utakon, és a levegő minősége is javul.

A MÁV-Start 2017 májusában szerződött a járművek beszerzésére a Stadler Rail Valenciával. A 37 méter hosszú, 71 tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán óránként 50 kilométeres, a két város közötti vonalon dízel meghajtással 100 kilométeres sebességgel haladhat. Egy szerelvényen 216 férőhely, köztük 4 mozgássérült hely van, és kerékpárral is lehet rajtuk utazni. A beruházáshoz kapcsolódva Hódmezővásárhelyen csaknem 4 kilométeres villamospálya, 6 megálló, valamint 94 autó befogadására alkalmas P+R parkoló is épült, amelyhez 900 kerékpártárolót alakítottak ki. (MTI)

 

Mivel megyünk? – energiamix a közlekedésben

Mivel megyünk? – energiamix a közlekedésben

Emberi létünkből fakad, hogy mindig megyünk valahová… Miközben az autó gázpedálját vagy éppen a villamos leszállásjelző gombját nyomjuk, bele sem gondolunk, hogyan jutott idáig a technológia, és hogy éppen mivel megy, ami visz minket. Bolygónk kétségekkel teli jövője...

Új kőolajlelőhelyet tártak fel Tura közelében

Új kőolajlelőhelyet tártak fel Tura közelében

Új kőolajlelőhelyet tárt fel Tura közelében a Mol és az O&GD; a sikeres fúrás a két társaság közös kutatásának eredménye, amit azután kezdtek meg, hogy 2023 nyarán az olajvállalat 49 százalékos részesedést szerzett az O&GD három kutatási koncessziójában –...