11° C
Ma 2024. április 26., péntek, Ervin napja van.
11° C
Ma 2024. április 26., péntek, Ervin napja van.
Megújult a Knauf Ceiling Solutions BIM portfóliója

Megújult a Knauf Ceiling Solutions BIM portfóliója

A két világszerte elismert és nagy múlttal rendelkező álmennyezeti gyártó egyesülésével létrejött cég, a Knauf Ceiling Solutions közösen folytatta az építészek támogatását célzó, háttérben zajló fejlesztőmunkát. Ennek eredményeképpen mára elérhető a cég kínálta...

Hamaron megnyitják a világ legnagyobb múzeumát

Hamaron megnyitják a világ legnagyobb múzeumát

Várhatóan az idei év közepén megnyitja kapuit az ír Heneghan Peng Architects által tervezett Gízai Múzeum. A világ legnagyobb múzeuma a gízai piramisokkal szemben található: 50 hektáros területen fekszik, és az épületkomplexum 90 ezer négyzetméter, amelyből a 4000...

Folytatódnak a próbafúrások

máj 27, 2021 | praxis

A Boráros tér térségében folytatódik a talajfúrás a H6-os és H7-es hévek föld alatti, Kálvin térig való meghosszabbításának előkészítése érdekében. A Közvágóhíd és a Kálvin tér között tervezett mélyalagút terveinek elkészítéséhez 93 helyszínen kezdtek a szakemberek ütemezetten próbafúrásos talajvizsgálatokba – a Boráros tér térségében zajlanak jelenleg munkák, a téren és a Lechner Ödön fasor és a Soroksári út mentén.

 

A ráckevei H6-os és a csepeli H7-es hévek teljes felújítása és Kálvin térig való meghosszabbításuk egyben a tervezett 5-ös metró beruházás első üteme is. A hévek metróként süllyednének a föld alá a Közvágóhíd térségében, három állomást érintene a két vonal közösen a föld alatt:

az elsőt a Közvágóhídnál kapcsolódva a Déli Körvasút új állomásához, az 1-es, 2-es és 24-es villamosokhoz, a második a Boráros téren a nagykörúti villamosokra kínálva átszállást, végül a Kálvin téren elérve a 3-as és 4-es metrót, illetve több felszíni járatot.

Ma a Budapest központját elérő 15 elővárosi vonalból (11 MÁV és 4 hév) ez a két déli hév-vonal az, melyek nem érnek el egyetlen metrót sem. Sok tízezer átszállást és utazással töltött órát tudunk megspórolni, ha ezek a vonalak elérik a belvárost és teljes felújításuk révén gyorsan, sebességkorlátozások nélkül kötik be Csepelt, Pesterzsébetet, Soroksárt, Dunaharasztit, Szigetszentmiklóst és a Csepel-sziget további településeit Budapestre. Sokan autóról és buszról is hévre váltanának így: a H6-os és H7-es hévek utasforgalmát megduplázná a fejlesztés.
A munkákat a Budapest Fejlesztési Központ által megbízott vállalkozók végzik. A tervezés az Európai Unió Kohéziós Alapjának támogatásával az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében zajlik, a kormány döntése alapján.

 

Fotók: Nyitrai Dávid / BFK

 

Megújult a Knauf Ceiling Solutions BIM portfóliója

Megújult a Knauf Ceiling Solutions BIM portfóliója

A két világszerte elismert és nagy múlttal rendelkező álmennyezeti gyártó egyesülésével létrejött cég, a Knauf Ceiling Solutions közösen folytatta az építészek támogatását célzó, háttérben zajló fejlesztőmunkát. Ennek eredményeképpen mára elérhető a cég kínálta...

Hamaron megnyitják a világ legnagyobb múzeumát

Hamaron megnyitják a világ legnagyobb múzeumát

Várhatóan az idei év közepén megnyitja kapuit az ír Heneghan Peng Architects által tervezett Gízai Múzeum. A világ legnagyobb múzeuma a gízai piramisokkal szemben található: 50 hektáros területen fekszik, és az épületkomplexum 90 ezer négyzetméter, amelyből a 4000...