Technikatörténeti érdekességek, programok, műszaki- és mérnöki évfordulók 2025 májusában. 165 éve született Zielinski Szilárd mérnök Mátészalkán, 1860. május 1-én született Zielinski Szilárd (1860-1924) építőmérnök, műegyetemi tanár, a hazai...
Technikatörténeti érdekességek, programok, műszaki- és mérnöki évfordulók 2025 májusában. 165 éve született Zielinski Szilárd mérnök Mátészalkán, 1860. május 1-én született Zielinski Szilárd (1860-1924) építőmérnök, műegyetemi tanár, a hazai...
Ötmilliárd forintos keretösszegű pályázat segítheti a társasházakat és lakásszövetkezeteket a távhőfelhasználás mérhetővé és szabályozhatóvá tételében – közölte közösségi oldalán az Energiaügyi Minisztérium. A 100 százalékos vissza nem térítendő támogatás...
Aláírták az MVM Tisza Erőmű Kft. tiszaújvárosi telephelyén létesülő gázturbinás erőmű fejlesztésére vonatkozó szerződést, melynek alapján megkezdődhet az ország leghatékonyabb nagyerőművének kiviteli tervezése, beszerzése és építése – közölte az MVM Csoport április...
Lázár János azt mondta, ezt a régiót a lehetőségek térségének tekintik, „minden együtt áll ahhoz, hogy együttműködés alakuljon ki a kormánnyal”. „Fontos választási eredmény született, hiszen Salgótarjánban, Miskolcon és Egerben a Fidesz jelöltjeit támogatták a választópolgárok, így minden együtt áll ahhoz, hogy háborúskodás helyett együttműködés alakuljon ki a kormánnyal” – fogalmazott a miniszter. Lázár János számos olyan kormányzati intézkedésről beszélt, amely a régió felzárkóztatását szolgálja. A célok között említette, hogy meg kell könnyíteni a fővárosi és az észak-magyarországi régió közötti közlekedést. „Régi ígéretünket váltottuk valóra, amikor 67 milliárd forintból megvalósítottuk az M25-ös autópálya összeköttetését az M3-assal” – emlékeztetett a miniszter. Kijelentette, az északkelet-magyarországi régió számára egy nagy volumenű útfelújítási programot indítanak: az M3-as autópálya újjáépítését. A miniszter elmondta: az autópályát az elkövetkező években a kormány – a kezelőjével konzorciumban – teljes egészében újjáépítteti. A jelenleg is folyó felújítások elsődleges célja a balesetveszély elhárítása, hiszen az M3-as rendkívül rossz állapotban van. A sztráda 2025. augusztus 31-ig százmilliárd forint értékben újul meg. Az M3-ast a 31-es csomóponttól Gyöngyös városáig, mintegy 420 milliárd forintból hatsávossá építik – ismertette, jelezve, a beruházás a következő időszakban kezdődik meg és hosszú ideig tart majd. Lázár János kitért arra is, hogy Eger a magyarországi turizmus egyik legfontosabb célpontja, a város mégis az iparűzésiadó-bevételből él, amely zömmel az ottani autóipari vállalatoktól érkezik. Meg kell teremteni annak feltételeit, hogy a turizmus is hozzájáruljon az egriek jobb megélhetéséhez – hangoztatta.
Az idegenforgalom fejlesztését szolgálja az egri vár felújítása is, amely az előző vezetés idején abbamaradt – folytatta. „Eger önkormányzata és a kormány egy új, 10 éves együttműködési megállapodást köt az egri vár fejlesztésére, ennek első lépéseként a tárca egymilliárd forintot biztosít már most december 31-ig, hogy a vár fejlesztését újra tudják kezdeni” – jelentette be a miniszter. Elmondta, hogy a 25-ös elkerülő út építése is megkezdődhet, ez 16,5 kilométer hosszú lesz, és 100 milliárd forintba kerül. Megszületett a konszenzus a keleti oldalról, a lakóövezettől minél távolabbi útvezetésről, megvan a környezetvédelmi engedély is ez év június 21-étől. „A tárca felelőssége a tervek elkészülése, másfél-két milliárd forintba fog kerülni. Ezt a közlekedési tárca biztosítja” – mondta. A jelenlegi, a várost átszelő 25-ös utat 2025-ben, a városba vezető négy utat – az Egerbakta, a Noszvaj, az Andornaktálya és az Egerszalók felől érkezőt – pedig 2026-ban felújítják.
A miniszter bejelentette a vasúti pálya korszerűsítését is: 135 milliárd forintba kerül a Füzesabony és Eger, illetve a Hatvan és Füzesabony közötti szakasz felújítása, ami körülbelül 20 perc menetidő-csökkenést jelent majd az Eger-Budapest relációban. „Egy olyan turisztikai célpont, mint Eger, megérdemli azt, hogy ha megépül a megfelelő kapacitású pálya, akkor legyen Budapest-Eger direkt vasúti összeköttetés. Ehhez természetesen a vasúti korszerűsítés elvégzésére van szükség” – fogalmazott Lázár János. Kitért arra, hogy a helyi és a helyközi közlekedésben is komoly változásokat terveznek, mert a Volán 10 évre megkapja a közúti autóbuszos szolgáltatás lehetőségét, és ez az egész autóbuszos park felújítását is biztosítja majd. „A vasútkorszerűsítés technikai okok, járműbeszerzés miatt lassabban halad, de az 5800 darabos autópark felújítása gyorsabb lesz” – jelentette ki. Szó volt arról is, hogy az egri ipari park nem tud fogadni további vállalkozásokat, ezért megvizsgálják, hogy azt a 10 hektáros területet, amellyel a MÁV rendelkezik itt, miként tudná átvenni a város.
A Makovecz Imre tervezte uszoda fenntartási költsége évi 300 millió forint. Lázár János azt mondta, készen állnak annak megvizsgálására, hogy ezt „mint Makovecz-féle építési örökséget” átveszi az állam. A létesítmény jelenleg rossz állapotban van, mert a Makovecz-épületek különleges gondoskodást és odafigyelést igényelnek, ami az elmúlt években elmaradt” – tette hozzá a miniszter. (MTI)
Technikatörténeti érdekességek, programok, műszaki- és mérnöki évfordulók 2025 májusában. 165 éve született Zielinski Szilárd mérnök Mátészalkán, 1860. május 1-én született Zielinski Szilárd (1860-1924) építőmérnök, műegyetemi tanár, a hazai...
Ötmilliárd forintos keretösszegű pályázat segítheti a társasházakat és lakásszövetkezeteket a távhőfelhasználás mérhetővé és szabályozhatóvá tételében – közölte közösségi oldalán az Energiaügyi Minisztérium. A 100 százalékos vissza nem térítendő támogatás...
Aláírták az MVM Tisza Erőmű Kft. tiszaújvárosi telephelyén létesülő gázturbinás erőmű fejlesztésére vonatkozó szerződést, melynek alapján megkezdődhet az ország leghatékonyabb nagyerőművének kiviteli tervezése, beszerzése és építése – közölte az MVM Csoport április...