11° C
Ma 2024. november 08., péntek, Zsombor napja van.
11° C
Ma 2024. november 08., péntek, Zsombor napja van.
Fejlesztéseket jelentett be Lázár János miniszter Egerben

Fejlesztéseket jelentett be Lázár János miniszter Egerben

Több fejlesztést is bejelentett Lázár János építési és közlekedési miniszter november 7-én Egerben, miután munkaértekezleten tárgyalt a város új polgármesterével, Vágner Ákossal. A tárcavezető a megbeszélést követő sajtótájékoztatón beszélt az M3-as autópálya...

Budapesten találkoztak az uniós építésgazdasági szakemberek

Budapesten találkoztak az uniós építésgazdasági szakemberek

A Building Information Modeling (BIM) európai uniós szakemberek kétnapos szakmai találkozójának hazánk ad otthont. A KTI és az ÉMI szervezésében megvalósuló EU BIM Task Group workshop résztvevői a BIM nemzeti szintű bevezetésének tapasztalatait, valamint a BIM...

Újjáéledő rakpart: a kivitelezéshez szükséges EU-s forrásra pályázott a BKK

okt 11, 2024 | országjáró

Nyáron elkészültek a tervek, most pedig újabb fontos lépést tett a BKK azért, hogy szebb és élhetőbb Duna-partja legyen Budapestnek. A társaság benyújtotta pályázatait az Id. Antall József rakpart és az Erzsébet híd alatti terület átépítésére. A kivitelezés mindkét esetben – a pályázatok kedvező elbírálása esetén – európai uniós forrásból valósulhat meg. A tervezett fejlesztések eredményeképpen a mostaninál zöldebb, gyalogos- és kerékpárosbarát rakpartszakaszok jönnek létre, ahol a fővárosiak és az idelátogatók Budapest egyik legszebb, világhírű panorámával büszkélkedő területét vehetik birtokukba.

 

Megújul a pesti Duna-part. A Fővárosi Önkormányzat törekvéseihez kapcsolódva zöldebbé és rendezettebbé válik a pesti rakpartszakasz: összefüggő gyalogossétány és kerékpározási lehetőség jön létre, felszabadulnak a lépcsős partok, valamint bővülnek a pihenés lehetőségei. A BKK megbízásából a nyáron elkészültek a Pesti alsó rakpart teljes körű átépítésének engedélyezési tervei, amelyek az Európai Unió TOP Plusz-4.1.3-23 Komplex klímaadaptációs és közterület-megújítási programjának finanszírozásával valósulhatnak meg. Az Id. Antall József rakpart és az Erzsébet híd alatti terület fejlesztésére a feltételeknek megfelelően két pályázatot nyújtott be a BKK. Kedvező elbírálása, majd a szükséges európai uniós forrás rendelkezésre állása esetén várhatóan a jövő nyáron indulhatnak a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárások.

(https://budapest.hu/hirek/2024/07/27/legyen-a-rakpart-mindenkie-elkeszultek-a-pesti-also-rakpart-fejlesztesenek-engedelyezesi-tervei)

A tervezési folyamat célja volt, hogy Budapest egyik kiemelkedő jelentőségű közterülete zöld, élhető és a világörökségi környezethez méltó módon, a szakmai és civil szervezetek véleményét is figyelembe véve újuljon meg. A projekt egyik fontos eleme a társadalmi egyeztetés: az elmúlt években a városvezetőség és a BKK számos kérdőívet juttatott el a lakossághoz, hogy megismerje igényeit és javaslatait. A tervezett rakpart három szakaszra osztható: az északi ligetes-parkos, a középső nyüzsgő-vendéglátó, illetve a déli nagyvárosias korzóra. A tervek készítésekor fontos szempont volt, hogy a rakpartszakasz árvízveszélyes terület, ezt legutóbb szeptember közepén a fővárosiak is megtapasztalhatták, amikor az elmúlt évtized legnagyobb árvize idején szükségszerű volt a lezárása. A BKK a tervezéskor olyan kialakítást, zöldítést, valamint köztéri elemek elhelyezését tartotta helyénvalónak, amelyek egy újabb árvíz esetén ellenállnak a környezeti megpróbáltatásoknak, valamint nem akadályozzák az árvízi védekezéssel járó, embert próbáló munkát.

 

Id. Antall József rakpart: többfunkciós, nyüzsgő köztér

  • Az északi rész fejlesztése már több részletben lezajlott: legutóbb a Parlament és a Margit híd között hiánypótló járda létesült fasorral, padokkal; átépült a lehajtó, megszűnt a korábbi szalagkorlátos tranzitút-hangulat.
  • A Parlament és a Lánchíd között a tervek szerint a BKK kettős fasort alakít ki, az autók – a mai haladási átlagsebességüknek megfelelően – 30 kilométer/órás sebességkorlátozással haladhatnak, hogy a közlekedés biztonságosabb legyen, csökkenjen a zajszennyezés, de továbbra is meglegyenek ezen a szakaszon az autós közlekedés feltételei.
  • Irányhelyes kerékpársávokat, új lejárókat és zebrákat is kialakítana a BKK, hogy javuljanak a gyalogos- és kerékpáros közlekedés feltételei. A kialakításnak köszönhetően olyan multifunkciós tér jöhet létre, amely hétköznapokon az autós közlekedést szolgálja, de hétvégén és ünnepnapokon a közösségi programok helyszíne lehet.

 

Az Erzsébet híd alatti terület: visszakerülnek a lépcsősorok

  • Teljesen a gyalogosoké lesz a tér, ahová a BKK fákat ültet és kettős lépcsősort alakít ki a mostani útpálya helyén. Az autóforgalom a Petőfi téri felhajtón keresztül érheti, illetve éri majd el a Pesti felső rakpartot.
  • A gyalogostér kialakítása során a közlekedésszervező nagy figyelmet fordít arra, hogy a közterület barátságos és biztonságos legyen, és minél közelebb hozza a Dunát az emberekhez. A lépcsősorok nemcsak a Duna-parti pihenést segítik, hanem a közterület esztétikai értékét is növelik, ráadásul visszatérést jelentenek a rakpart ezen részének az eredeti kialakításához.

A BKK azt tervezi, hogy a Jane Haining rakpart megújítására is benyújtja majd a pályázatát.

Forrás: BKK, fotó: Nyirő Simon

Fejlesztéseket jelentett be Lázár János miniszter Egerben

Fejlesztéseket jelentett be Lázár János miniszter Egerben

Több fejlesztést is bejelentett Lázár János építési és közlekedési miniszter november 7-én Egerben, miután munkaértekezleten tárgyalt a város új polgármesterével, Vágner Ákossal. A tárcavezető a megbeszélést követő sajtótájékoztatón beszélt az M3-as autópálya...

Budapesten találkoztak az uniós építésgazdasági szakemberek

Budapesten találkoztak az uniós építésgazdasági szakemberek

A Building Information Modeling (BIM) európai uniós szakemberek kétnapos szakmai találkozójának hazánk ad otthont. A KTI és az ÉMI szervezésében megvalósuló EU BIM Task Group workshop résztvevői a BIM nemzeti szintű bevezetésének tapasztalatait, valamint a BIM...