-2° C
Ma 2025. február 18., kedd, Bernadett napja van.
-2° C
Ma 2025. február 18., kedd, Bernadett napja van.
Jelentős villamosenergia-hálózati fejlesztések zárultak le

Jelentős villamosenergia-hálózati fejlesztések zárultak le

Több mint 60 kilométer új nagyfeszültségű villamosenergia-hálózatot telepített a Forest-Vill Kft. tavaly országszerte, ötszörösét a korábbi évek átlagának – közölte a villamosipari és energetikai létesítmények tervezésére és kivitelezésére szakosodott vállalat február...

Két hétre lezárják a Kőröshegyi völgyhidat

szept 2, 2024 | országjáró

Karbantartási munkálatok miatt szeptember 2-től várhatóan két hétre teljesen lezárják a Kőröshegyi völgyhidat az M7-es autópályán.

 

Az MKIF Zrt. korábban azt közölte: a nyári vakációra tekintettel a munkát az iskolakezdés utánra ütemezték, hogy a forgalmat a legkisebb mértékben zavarják. A pályazár idején a Budapest felől érkezőknek Zamárdi felső/Siófok nyugat csomópontban kell elhagyniuk az autópályát, és Balatonszárszónál térhetnek vissza. Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kell elhagyniuk a sztrádát, és Zamárdi felső/Siófok nyugatnál térhetnek vissza. Az MKIF tájékoztatása szerint az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelésekből derült ki, hogy a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából három erősen elhasználódott. Ezek cseréje kezdődik meg szeptemberben. Hangsúlyozták: a nagy precizitást igénylő sarucsere csak a forgalomtól elzárt hídon történhet, mivel közben a híd szerkezetét pár centiméterre el kell emelni a pillérektől, vagyis gyakorlatilag kiemelik a helyéről a hidat. A saruk cseréje előre tervezett munkálat, a híd biztonságos, jó állapotban van. A saruk cseréjével egy időben négy helyen felújítják a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatait is.

A völgyhíd Közép-Európa legnagyobb viaduktja, melyet 2007 augusztusában adtak át a forgalomnak. A 1872 méteres híd engedélyezési terveit a Pont-Terv készítette, a kiviteli tervek elkészítését felelős tervezőként a Hídépítő Zrt., társtervezőként a Pont-TERV Zrt. végezte. A híd és a pálya szerkezetét mindkét végéről indítva, egyszerre építették: különleges technikai érdekessége, hogy minden pillér kúszózsalus technológiával, toronydarus kiszolgálással, a felszerkezet pedig két támaszon átívelő, hosszirányban mozgatható acél segédhídszerkezeten függő zsaluzókocsikkal, szabad-betonozásos technológiával készült. A kivitelezés közben az építési idő lerövidítése érdekében technológiaváltás történt: a szabadbetonozás helyett az egyes elemeket a helyszínen előregyártották, majd a meglévő szerelőhíd segítségével emelték végleges helyükre. Ehhez a kiemelkedő műszaki alkotáshoz 18,5 kilométernyi cölöp, 26 340 köbméter vasbeton gerenda és 16 620 tonna betonacél kellett. A 16 pillér össztérfogata 15 330 köbméter.

 

Kép: Wikipédia

Jelentős villamosenergia-hálózati fejlesztések zárultak le

Jelentős villamosenergia-hálózati fejlesztések zárultak le

Több mint 60 kilométer új nagyfeszültségű villamosenergia-hálózatot telepített a Forest-Vill Kft. tavaly országszerte, ötszörösét a korábbi évek átlagának – közölte a villamosipari és energetikai létesítmények tervezésére és kivitelezésére szakosodott vállalat február...