15° C
Ma 2025. május 14., szerda, Bonifác napja van.
15° C
Ma 2025. május 14., szerda, Bonifác napja van.
[the_ad id="33201"]
Átadták a ZalaZONE nagy sebességű oválpályáját

Átadták a ZalaZONE nagy sebességű oválpályáját

Átadták május 14-én Zalaegerszegen a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya újonnan elkészült pályaelemét, az akár 250 kilométeres sebességű haladásra is alkalmas, 4,45 kilométer hosszú, nagy sebességű oválpályát.   Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium...

Dubai 64 kilométer hosszú autópályát alakít át emberközpontú zöld gerinccé

aug 9, 2024 | kitekintő

Az Urb építészstúdió azt tervezi, hogy egy 64 kilométer hosszú dubaji főutat a „világ legzöldebb autópályájává” alakítja át, amelyet a New York-i High Line-hez hasonlóan terveznek meg. A Sheikh Mohammad Bin Zayed Road, más néven E311-es út mentén több mint egymillió fát ültetnek, emellett a helyiek és a turisták számára gyalogos sétányokat és napenergiával működő villamoshálózatot is kialakítanak, megtörve az autók hegemóniáját.

 

A stúdió szerint a cél az, hogy növeljék Dubai városi tájának megközelíthetőségét, miközben javítják a levegő minőségét és hozzájárulnak a város hűtéséhez. „A Dubai Green Spine nem csupán a közlekedésről szól; a városi funkcionalitás átalakításáról van szó, amely élhetőbbé és emberközpontúbbá teszi a várost” – nyilatkozta Baharash Bagherian, az Urb vezérigazgatója. „Megkérdőjelezzük a hagyományos infrastrukturális normákat, bebizonyítva, hogy utcáink többet tudnak, mint az autóforgalom megkönnyítése; jelentősen javíthatják az életminőséget.  Ez a projekt jól példázza, hogy az átgondolt, integrált várostervezés milyen mélyreható hatással lehet egy város egészségére és vitalitására” – tette hozzá Bagherian.

A Green Spine javaslattal Dubaj a legújabb város, amely az ikonikus New York-i High Line – az egykori vasútvonalra épített magasított közpark, amelyet a Field Operations a Diller Scofidio + Renfro céggel közösen tervezett – saját változatát kívánja kialakítani. Bár a 64 kilométer hosszú tájra vonatkozóan még nem határoztak meg ütemtervet, a tervek a Dubai 2040 városi mesterterv részeként készülnek, amely a város lakosságának életminőségét javítja a következő két évtizedben, különös tekintettel a várhatóan közel nyolcmilliósra növekvő lakosságszámra. A Green Spine tervei a gyalogosok és kerékpárosok számára egyaránt elérhető, magasan fekvő és „földszinti” parkok és utak kialakítására összpontosítanak. Az Urb stúdió szerint ez összhangban van Dubai 2040-es városi főtervének egyik céljával, amely 20 perces várossá való átalakítását célozza: azaz a lakosok 20 perces sétával elérhetik a legfontosabb szolgáltatásokat otthonuktól. A látványtervek ígérete szerint a sétányokat és parkokat rengeteg őshonos növény és virág, valamint több mint egymillió fa fogja szegélyezni, ezzel is növelve a biológiai sokféleséget.

A projekt nagy hangsúlyt fektet egy villamoshálózat létrehozására is, amelyet a projekt részeként épülő nagy napelemfarm fog működtetni, és amely 130 ezer dubaji otthont is ellát majd energiával. A 64 kilométer hosszú szakaszon számos épületet is emelnek, amelyekben kereskedelmi, kulturális, rekreációs és oktatási létesítmények keveréke kap helyet a polgárok számára, ezek között lesznek játszóterek és sportlétesítmények is. A jelenlegi javaslat olyan rendszereket is tartalmaz, amelyek intelligens technológiával irányítják a forgalomáramlást és az energiafelhasználást. „Az emberközpontúbb megközelítés elfogadása azt jelenti, hogy az embereket és a zöld területeket helyezzük előtérbe az autókkal szemben” – fogalmazta meg a lényeget Bagherian, aki szerint a Dubai Green Spine élen jár abban a váltásban, hogy a városi tereket élénk, egészséges környezetté alakítsa át, amelyek a város tüdejeként és artériájaként szolgálnak. „Ez a kezdeményezés a fenntartható közlekedésimódokat és a közösségi övezeteket támogatja a hagyományos, autók által dominált utakkal szemben, így javítva a városi életminőségét. Nem csupán a mobilitást javítjuk, hanem olyan környezetet teremtünk, ahol az emberek jól érzik magukat.”  Ha mindez nem lenne elég izgalmas, az Urb kidolgozott egy másik tervet is: ez lenne a The Loop – egy kerékpárosok és gyalogosok számára kialakított fedett autópálya, amely körbeölelné Dubajt. „A The Loop célja, hogy Dubaj legyen a világ legösszekapcsoltabb gyalogos, illetve kerékpáros városa” – mondta Baharash Bagherian, az Urb vezérigazgatója.

 

Nyitókép: Urb/Dezeen

Forrás: https://www.dezeen.com/2024/07/25/green-spine-urb-dubai/

Átadták a ZalaZONE nagy sebességű oválpályáját

Átadták a ZalaZONE nagy sebességű oválpályáját

Átadták május 14-én Zalaegerszegen a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya újonnan elkészült pályaelemét, az akár 250 kilométeres sebességű haladásra is alkalmas, 4,45 kilométer hosszú, nagy sebességű oválpályát.   Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium...