-2° C
Ma 2025. január 21., kedd, Ágnes napja van.
-2° C
Ma 2025. január 21., kedd, Ágnes napja van.
Innováció és fenntarthatóság az ablakgyártásban: GEALAN módra

Innováció és fenntarthatóság az ablakgyártásban: GEALAN módra

Az építőipar innovációinak és nem utolsó sorban a fenntarthatósági törekvéseinek köszönhető termékek és szolgáltatások, illetve ezeknek a nagyközönséggel történő megismertetése a célja a BAU 2025 szakvásárnak, ahol az ablakipar egyik vezető profilgyártója, a GEALAN...

Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

ÉKM: ütemterv szerint halad a kivitelezés az M4-es építésénél

jún 10, 2024 | praxis

Ütemterv szerint halad a kivitelezés az M4-es építésénél, Törökszentmiklós-Kisújszállás jelenleg épülő szakaszán gerendabeemelés, Törökszentmiklós elkerülő szakaszán útépítés miatt forgalmi terelés várható – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) június 10-én.

 

A projekt keretében 17 darab műtárgy valósul meg, amelyből a legjelentősebb a Nagykunsági-főcsatorna fölött épülő, hattámaszú előre gyártott vasbeton gerenda híd. Az új nyomvonalon tavaly júniusban elkezdett építési munkák során a nyugati oldali hídfő és a négy közbenső alátámasztás építése megtörtént, a keleti oldali hídfő cölöpözése pedig jelenleg zajlik. A fejlesztés során összesen 66 darab csaknem 33 méter hosszú FCI hídgerenda kerül beemelésre június 10. és 15. között. A munkálatok nem befolyásolják a közlekedést.

A hídfejlesztés mellett azonban felújítják, illetve részben teljesen átépítik Törökszentmiklós elkerülő szakaszán a 2×1 sávos utat is, emiatt a közúti forgalmat június 10-től az új, bal oldali pályára két ütemben átterelik. Az I. ütemben a jelenlegi 4-es számú főúti szelvényezés szerinti 117+400-120+300 kilométer szelvények között, majd a II. ütemben a 113+500-120+300 szelvények között vezénylik át a forgalmat, amely gyakorlatilag a Törökszentmiklós elkerülő teljes szakasza. A terelés végrehajtásához az engedélyező hatóság ideiglenes forgalomba helyezése szükséges, amelyre várhatóan június 10-én kerül sor. Az útszakasz ettől függetlenül továbbra is munkaterületként üzemel, az építési munkák és az út mellett néhol jelentős szintkülönbség miatt előzési tilalomra és 40 kilométer/órás sebességkorlátozásra számíthatnak a gépjárművel közlekedők – tájékoztatott az ÉKM. (MTI)

Innováció és fenntarthatóság az ablakgyártásban: GEALAN módra

Innováció és fenntarthatóság az ablakgyártásban: GEALAN módra

Az építőipar innovációinak és nem utolsó sorban a fenntarthatósági törekvéseinek köszönhető termékek és szolgáltatások, illetve ezeknek a nagyközönséggel történő megismertetése a célja a BAU 2025 szakvásárnak, ahol az ablakipar egyik vezető profilgyártója, a GEALAN...

Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...