20° C
Ma 2024. október 09., szerda, Dénes napja van.
20° C
Ma 2024. október 09., szerda, Dénes napja van.
Webes felületen böngészhetők az építésügyi műszaki irányelvek

Webes felületen böngészhetők az építésügyi műszaki irányelvek

Több tucat kidolgozott építésügyi műszaki irányelv között lehet böngészni az Építésügyi Műszaki Adattár webes felületén. Az építésügyi műszaki irányelvek olyan műszaki előírások, amelyek azokban az esetekben segíthetnek az építésügy érintettjeinek, amelyeket európai...

Öt mintaprojekt indul vizek visszatartására

Öt mintaprojekt indul vizek visszatartására

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) falugazdász-hálózatának bevonásával készített felmérés alapján 5 mintaterületen valósítanak meg a termelők a vízügyi igazgatóságok szakmai iránymutatása mellett vizek visszatartását célzó projekteket gyengébb minőségű...

Aláírták az M9 gyorsforgalmi út 51-es és 53-as számú főutak közötti szakaszának tervezésére vonatkozó szerződést

jún 5, 2024 | praxis

Aláírták az M9 gyorsforgalmi út 51-es és 53-as számú főutak közötti, közel 60 kilométeres szakasza tervezésére vonatkozó szerződést június 5-én a Bács-Kiskun vármegyei Nemesnádudvaron. 

 

Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) útépítésekért felelős helyettes államtitkára az eseményen elmondta: a fejlesztés célja Magyarország hagyományosan Budapest központú sugaras úthálózatának oldása a kelet-nyugati irányú tengely kiépítésével. Az új szakasz – tehermentesítve az M0-ás autóutat – közvetlen kapcsolatot biztosít majd a Duna-Tisza köze és a Dunántúl térségei között – emelte ki. A beruházás hosszú távon a Balkán és Nyugat-Európa közötti tranzitforgalom gyors és biztonságos levezetését is biztosíthatja – tette hozzá. Ismertette: a fejlesztés a korábban megépült Szent László Duna-hidat is magába foglaló M9 folytatásaként az 51-es számú főúttól, Dusnok és Sükösd térségéből indulva halad Nemesnádudvar és Érsekhalma között. Jánoshalma térségében kettéválik, az egyik ágon kelet-nyugati irányban Kisszállás térségében eléri az 53-as számú főutat, a másik ágon pedig dél felé fordul, és Kisszállás közelében az 55-ös számú főutat keresztezi, ahonnan tovább haladva éri el Tompát. Az új nyomvonalon tervezett, csaknem 60 kilométeres, kétszer kétsávos, leállósáv nélküli gyorsforgalmi úton nyolc külön szintű csomópontot, komplex pihenőhelyet alakítanak ki. Emellett a mezőgazdasági ingatlanok megközelítéséhez párhuzamos földutak is szerepelnek a tervekben, továbbá felújítják az 53-as főút Kiskunhalas és az 55-ös főút közötti szakaszát is – hangzott el az eseményen.

Bányai Gábor, a Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztosa, Bács-Kiskun vármegye 5-ös számú választókerületének országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy a beruházás az ország legnagyobb vármegyéjének, déli, eddig leszakadó térségének nyit lehetőséget, amely óriási gazdasági előnyökkel is járhat. Felidézte, hogy a projektnek része a Jánoshalma, Kunfehértó és Kiskunhalas közötti kerékpárút megépítése, illetve az 53-as főút Kisszállás és Sóstó közötti részének újjáépítése is. További nagy lehetőségnek nevezte a beruházás részeként szintén megvalósuló Szabadka irányába történő lekötést, mivel az 53-as főút óriási forgalmának egy része az M9-es főút révén az M6-os autópályára terelődhet majd – fogalmazott. Nagy lehetőség az is, hogy a választókerület települései mintegy 20 percnyi elérésre lesznek az autópálya-hálózattól – tette hozzá.

Zsigó Róbert, a Kulturális és Innovációs Minisztérium parlamenti államtitkára, a Bács-Kiskun vármegyei 6-os számú választókerület országgyűlési képviselője szerint az elmúlt évtized legnagyobb útfejlesztési programja zajlik a térségben. Emlékeztetett, hogy a kivitelezés megkezdése előtt álló mohácsi Duna-híd, az M6-os és az 51-es számú főút közötti közel 30 kilométeres útszakasz megépítése, valamint a hercegszántói határátkelőhely kibővítése, továbbá a Baja déli elkerülőútjának megépítése, valamint az 51-es számú főút kétszer kétsávossá fejlesztésének terve a hercegszántói határátlépési pontig összességében azt jelenti, hogy a Bajától délre eső térség gazdasági szempontból felértékelődhet, és befektetési szempontból is fontossá válhat.

A helyszínen kiosztott sajtóközlemény szerint az M9 gyorsforgalmi út 51-es és 53-as számú főutak közötti szakaszának tervezési feladatát a nyertes Unitef – Tura-Terv – Utiber konzorcium nettó 5,99 milliárd forintért végzi. A végleges kiviteli tervek 2027 második felében várhatóak. (MTI, kép: FB/Bányai Gábor)

Webes felületen böngészhetők az építésügyi műszaki irányelvek

Webes felületen böngészhetők az építésügyi műszaki irányelvek

Több tucat kidolgozott építésügyi műszaki irányelv között lehet böngészni az Építésügyi Műszaki Adattár webes felületén. Az építésügyi műszaki irányelvek olyan műszaki előírások, amelyek azokban az esetekben segíthetnek az építésügy érintettjeinek, amelyeket európai...

Öt mintaprojekt indul vizek visszatartására

Öt mintaprojekt indul vizek visszatartására

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) falugazdász-hálózatának bevonásával készített felmérés alapján 5 mintaterületen valósítanak meg a termelők a vízügyi igazgatóságok szakmai iránymutatása mellett vizek visszatartását célzó projekteket gyengébb minőségű...