25° C
Ma 2024. június 25., kedd, Vilmos napja van.
25° C
Ma 2024. június 25., kedd, Vilmos napja van.
A kínaiak új életet lehelnek a régi napelem modulokba

A kínaiak új életet lehelnek a régi napelem modulokba

A használt napelem modulok újrahasznosítása egyre fontosabb szerepet kap a jövőben. Egy kínai kutatócsoport kifejlesztett egy könnyen méretezhető (felskálázható) módszert nagyszámú napelem modul környezetbarát újrahasznosítására azok életciklusának végén.  A fosszilis...

Garantált minőség a hőszigetelésben: Austrotherm

Garantált minőség a hőszigetelésben: Austrotherm

Az építőanyag-gyártók számára a minőség biztosítása és folyamatos ellenőrzése kulcsfontosságú, mivel az anyag­minőség meghatározza a szerkezetek tartósságát és élettartamát, ezáltal hosszú távon költségmegtakarítás érhető el. Dr. Bozsaky Dávid tanszékvezető egyetemi...

Különleges naperőmű kezdte el működését Környén

Különleges naperőmű kezdte el működését Környén

Üzembe helyezték az első hazai, ipari naperőművet, amelynek termelése automatikusan, a pillanatnyi igények szerint finomhangolható.   Egyre több magyarországi iparvállalat tesz komoly lépéseket, hogy zöldebbé tegye energiafogyasztását. Számukra azonban kihívást...

Budapest az eddiginél is „villamosbarátabb” lehet

máj 16, 2024 | országjáró

Szeretnénk Budapestet még „villamosbarátabbá” tenni, építve a város korábbi hagyományira is, és a cél, hogy a fővárosi villamosközlekedést mindenki számára hozzáférhetővé tegyük – jelentette ki Karácsony Gergely főpolgármester május 16-án Budapesten.

 

A villamosfejlesztésről szóló sajtótájékoztatón a főpolgármester elmondta: a villamoshálózat bővítése kiterjed olyan vonalakra is, ahol korábban már járt villamos, és a villamosközlekedés elérhetővé tétele egyrészt új vonalak kialakítását, másrészt a villamoshálózat akadálymentessé tételét is jelenti. Ma már jogos elvárás a fővárosi közlekedőknek, hogy a villamosok légkondicionáltak és alacsonypadlósak legyenek – tette hozzá. Karácsony Gergely kiemelte, a villamoshálózat bővítése „nem önmagában áll”, hanem kiváló lehetőség arra, hogy a város szerkezetét is zöldítsék. Közölte, a fővárosnak négy pillérből álló fejlesztési stratégiája van: azaz bővíteni kell a hálózatot, főként a pesti oldalon, akadálymentesíteni kell a megállókat, alacsonypadlós villamosok kellenek, valamint még több vonalon még több új villamosnak kell közlekednie. „Budapest eddig is a villamosok városa volt, de szeretnénk, ha ez még inkább így lenne” – fogalmazott a főpolgármester.

Bodor Ádám, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) mobilitásfejlesztési igazgatója kiemelte: a villamoshálózat fejlesztésének célja, hogy minél többen válasszák a közösségi közlekedést. A belvárosban már 50 százalék feletti a közösségi közlekedést választók aránya, de a külvárosban már nem ilyen jó az arány – mutatott rá, kiemelve, hogy ez utóbbin szeretnének változtatni. Közölte azt is, a villamosvonalak kétharmada járható már CAF-villamossal. Továbbá a legforgalmasabb vonalak alacsonypadlós, légkondicionált villamossal járhatók. A meglévők mellé 51 új CAF-villamos érkezik majd, így növelik majd ezen villamosok számát azokon a vonalakon, ahol már ma is tudnak közlekedni, illetve alkalmassá tesznek további vonalakat a fogadásukra. Az utóbbira példaként említette a 2-es villamosvonalat, ahol több helyen is be kell majd avatkozni. Szólt arról is, az új villamosok érkezésével bővíteni kell a kocsiszín-kapacitást: előszőr az angyalföldi, majd 2030-ra a ferencvárosi kocsiszint is alkalmassá teszik alacsonypadlós villamosok kiszolgálására.

Horváth László, a BKK beruházási igazgatója közölte: a villamoshálózatok fejlesztésének két fő célja, hogy a sűrűn lakott területeket, lakótelepeket minél inkább elérjék, valamint belső kapcsolatok jöhessenek létre, amelyek révén átszállásmentesen lehet közlekedni. Az előkészítés, tervezés és kivitelezés előtt álló projektek között sorolta a pesterzsébeti hálózat fejlesztését, a 42-es villamos meghosszabbítását, a Bajcsy-Zsilinszky úti és a Műegyetem rakparti, valamint a Szegedi úti villamost. Az akadálymentesítésről szólva Horváth László elmondta, jelenleg a villamosmegállók negyven százaléka akadálymentes, és 2026 második felére a 2-es, az 50-es és az 56-os vonalán tudják majd érdemben növelni az akadálymentes megállók számát. A napi forgalomban lévő 327 villamos harminc százaléka alacsonypadlós. Ugyanakkor az utasok majdnem hatvan százalékát ilyen villamosok szállítják – közölte. Horváth László elmondta, jelenleg gyártás alatt van, és 2024 végétől érkezik az 51 új CAF-villamos. Ennek köszönhetően már az utasok mintegy kétharmadát alacsonypadlós villamossal tudják majd szállítani. Szólt arról is, hogy a villamosok cseréjéről folyamatosan gondoskodni kell, ezért előkészítik a következő járműbeszerzést: nagyjából 110 járműre írnak ki közbeszerzést. Ezek a járművek a források rendelkezésre állása esetén 2029-től érkezhetnek majd Budapestre. Azt egyelőre nem lehet megmondai, hogy ezek milyen gyártmányú villamosok lesznek.

Borbás Péter, a BKV villamosüzem-igazgatója elmondta: Budapesten napi szinten – munkanapokra vetítve – 950 ezer utas közlekedik a villamoshálózaton, a 4-es és a 6-os villamosokon 330-350 ezer napi felszállót regisztrálnak. (MTI)

A kínaiak új életet lehelnek a régi napelem modulokba

A kínaiak új életet lehelnek a régi napelem modulokba

A használt napelem modulok újrahasznosítása egyre fontosabb szerepet kap a jövőben. Egy kínai kutatócsoport kifejlesztett egy könnyen méretezhető (felskálázható) módszert nagyszámú napelem modul környezetbarát újrahasznosítására azok életciklusának végén.  A fosszilis...

Garantált minőség a hőszigetelésben: Austrotherm

Garantált minőség a hőszigetelésben: Austrotherm

Az építőanyag-gyártók számára a minőség biztosítása és folyamatos ellenőrzése kulcsfontosságú, mivel az anyag­minőség meghatározza a szerkezetek tartósságát és élettartamát, ezáltal hosszú távon költségmegtakarítás érhető el. Dr. Bozsaky Dávid tanszékvezető egyetemi...

Különleges naperőmű kezdte el működését Környén

Különleges naperőmű kezdte el működését Környén

Üzembe helyezték az első hazai, ipari naperőművet, amelynek termelése automatikusan, a pillanatnyi igények szerint finomhangolható.   Egyre több magyarországi iparvállalat tesz komoly lépéseket, hogy zöldebbé tegye energiafogyasztását. Számukra azonban kihívást...