16° C
Ma 2025. március 21., péntek, Benedek napja van.
16° C
Ma 2025. március 21., péntek, Benedek napja van.
Az Audi 7500 munkahelyet szüntet meg

Az Audi 7500 munkahelyet szüntet meg

Egy nappal a 7500 alkalmazott elbocsátásának kellemetlen bejelentése után az Audi bemutatta 2024-es üzleti számait, és közzétett egy 2025-re vonatkozó prognózist. Az Audi autógyártó március 17-én megállapodást kötött az üzemi tanáccsal az átfogó költségcsökkentő...

A budapestiek zöldebb és élhetőbb Nagykörutat szeretnének

A budapestiek zöldebb és élhetőbb Nagykörutat szeretnének

Véget ért a Nagykörút újjászületéséhez kapcsolódó társadalmi egyeztetés: az érdeklődő érintettek kérdőív kitöltésével, az utcafórumokon, valamint a közösségi tervezési eseményeken (Agórákon) is elmondhatták véleményüket a beruházásról a BKK-nak. A folyamat célja az...

Átalakítja autóipari beszállító üzletágát a Bosch

máj 4, 2023 | piac

A szoftveralapú autóipari fejlesztések trendjére reagálva átalakítja autóipari beszállítói tevékenységét az ágazat világszerte legnagyobb szereplője, a Bosch – ismertették május 4-én Stuttgartban a német technológiai óriáscég éves üzleti jelentésének bemutatóján.

 

A több mint 15 ezer dolgozóval a legnagyobb magyarországi munkaadók közé tartozó vállalat tájékoztatóján elmondták, hogy a mobilitási megoldások elnevezésű terület Bosch mobilitás néven működik tovább, méghozzá önálló üzleti felelősségi körrel és vezetőséggel. Eddig is ez volt az első számú terület a Boschnál, a 2022-es üzleti évben elért 88,2 milliárd eurós árbevételhez 52,6 milliárd euróval járultak hozzá a mobilitási megoldások. Az átszervezés fő célja, hogy az üzletág bevétele a következő időszakban évente átlagosan 6 százalékkal növekedjen, és 2029-re átlépje a 80 milliárd eurós határt.

A Bosch a mobilitás területén is „szoftvercégként tekint magára” – fogalmazott Markus Heyn, az új divízió igazgatóságának elnöke, kiemelve, hogy a jövőbeni növekedés egyik alappillére az autóipari szoftverek piaca, amely az évtized végére várhatóan háromszorosára bővül, meghaladva a 200 milliárd eurót. Kifejtette, hogy a szoftverfejlesztés egyre hangsúlyosabb az autóiparban, és 2025-től széles körben elterjednek majd az úgynevezett szoftveralapú járművek. Ezek két komoly előnnyel bírnak. Az egyik a fejlesztés gyorsasága, hiszen az eddigi több éves átfutás helyett napok alatt be lehet vezetni új funkciókat a már meglévő rendszerekben. A másik előny a szoftver- és hardverfejlesztés szétválasztása, ami azt jelenti, hogy a szoftverfrissítések révén az autó hosszabb ideig marad újszerű állapotban.  „Mindannyian hozzászoktunk az okostelefonjaink állandó frissítéseihez és új funkcióihoz, most ugyanezt alkalmazzuk az autókra is” – emelte ki Markus Heyn a társaság közleménye szerint. Hozzátette, hogy 2030-ra az autóipari kutatás-fejlesztési ráfordítások mintegy 30 százaléka a szoftverek fejlesztéséről szól, de a Boschnál ez az arány már most magasabb, ezt mutatja az is, hogy a mobilitás kutatás-fejlesztési területén dolgozó mintegy 85 ezer munkatárs nagyjából fele szoftvermérnök.

A Bosch a valamennyi üzletágat együttvéve elért 88,2 milliárd eurós bevétele 12 százalékos emelkedés a 2021-ben regisztrált 78,7 milliárd euróhoz képest. A cégcsoport teljes bevételének 60 százalékát kitevő 52,6 milliárd euróval az első helyen álló mobilitási megoldások üzletág után a fogyasztási cikkek üzletág következik 21,3 milliárd eurós árbevétellel, majd az épület- és energiatechnika 7 milliárd euróval, és az ipari technikai üzletág 6,9 milliárd euróval.

A világszerte mintegy 420 ezer embert – köztük 44 ezer szoftvermérnököt – foglalkoztató társaság kamatfizetés és adózás előtti eredménye 3,8 milliárd euróra emelkedett tavaly az egy évvel korábbi 3,2 milliárd euróról. (MTI)

Az Audi 7500 munkahelyet szüntet meg

Az Audi 7500 munkahelyet szüntet meg

Egy nappal a 7500 alkalmazott elbocsátásának kellemetlen bejelentése után az Audi bemutatta 2024-es üzleti számait, és közzétett egy 2025-re vonatkozó prognózist. Az Audi autógyártó március 17-én megállapodást kötött az üzemi tanáccsal az átfogó költségcsökkentő...

A budapestiek zöldebb és élhetőbb Nagykörutat szeretnének

A budapestiek zöldebb és élhetőbb Nagykörutat szeretnének

Véget ért a Nagykörút újjászületéséhez kapcsolódó társadalmi egyeztetés: az érdeklődő érintettek kérdőív kitöltésével, az utcafórumokon, valamint a közösségi tervezési eseményeken (Agórákon) is elmondhatták véleményüket a beruházásról a BKK-nak. A folyamat célja az...