-2° C
Ma 2025. január 21., kedd, Ágnes napja van.
-2° C
Ma 2025. január 21., kedd, Ágnes napja van.
Innováció és fenntarthatóság az ablakgyártásban: GEALAN módra

Innováció és fenntarthatóság az ablakgyártásban: GEALAN módra

Az építőipar innovációinak és nem utolsó sorban a fenntarthatósági törekvéseinek köszönhető termékek és szolgáltatások, illetve ezeknek a nagyközönséggel történő megismertetése a célja a BAU 2025 szakvásárnak, ahol az ablakipar egyik vezető profilgyártója, a GEALAN...

Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

Brüsszelben egyre hosszabban állnak dugóban az autósok

febr 17, 2023 | kitekintő

Brüsszel a világ 14. és Európa 7. legrosszabb közlekedési renddel rendelkező városa, ahol egyre többet kényszerülnek dugóban állni az autósok a belga főváros tavaly bevezetett új, forgalomcsökkentést hivatott közlekedési szabályozása miatt – közölte a The Brussels Times című angol nyelvű belga hírportál a TomTom nevű autós navigációs rendszereket gyártó holland cég éves felméréseinek adataira hivatkozva.

 

A most közzétett felmérésében a holland cég termékeit használó autósoktól automatikusan érkező forgalmi információkat összesítette 56 ország 389 nagyvárosában, a cég a 2022-ben mért átlagos menetidők alapján állította össze rangsorát. A beszámoló szerint a 800 ezer lakos feletti nagyvárosok forgalmát vizsgáló felmérés szerint tavaly átlagosan 25 perc 30 másodperc kellett ahhoz, hogy egy autós 10 kilométert megtegyen a belga fővárosban. Ez a menetidő 50 másodperces növekedését jelenti a 2021-es adatokhoz képest, és csaknem 11 perccel több, mint Antwerpenben (14 perc és 40 másodperc), Belgium második legzsúfoltabb városában. 

A belga hírportál kitért arra is, hogy a forgalmi dugókban elpazarolt idő mennyisége jelentős, a brüsszeli autósok tavaly csaknem négy teljes napot (91 órát) töltöttek dugóban állva. A belga vállalatok szövetsége által nemrégiben közzétett adatok szerint Belgium 4,8 milliárd eurót veszített gazdasági teljesítményéből tavaly a forgalmi dugók miatt. A TomTom tanulmánya szerint egy átlagos brüsszeli autós 202 kilogramm szén-dioxidot bocsátott ki 2022-ben a dugóbeli várakozások ideje alatt. A TomTom felmérése Londont jelölte meg a világ legrosszabb forgalmával rendelkező városnak, ahol 36 perc és 20 másodperc alatt lehet megtenni 10 kilométert. Második az indiai Bengaluru, ahol ugyanezen táv megtételéhez 29 perc 10 másodperc volt szükséges. Dublin a világ harmadik legzsúfoltabb városa volt tavaly, ahol 28 perc és 30 másodperc kellett a 10 kilométeres táv autós megtételéhez. A rangsorolt városok közül a hollandiai Almere volt a legkevésbé zsúfolt, ahol a 10 kilométer megtételéhez 8 perc és 20 másodperc kellett az autósoknak tavaly.

A jelentésből kiderült az is, hogy a 2021-es adatokhoz képest tavaly 20 másodperccel kevesebb, 21 perc 40 másodpercre volt szükség Budapesten 10 kilométer megételéhez autóval. (MTI)

Innováció és fenntarthatóság az ablakgyártásban: GEALAN módra

Innováció és fenntarthatóság az ablakgyártásban: GEALAN módra

Az építőipar innovációinak és nem utolsó sorban a fenntarthatósági törekvéseinek köszönhető termékek és szolgáltatások, illetve ezeknek a nagyközönséggel történő megismertetése a célja a BAU 2025 szakvásárnak, ahol az ablakipar egyik vezető profilgyártója, a GEALAN...

Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...