0° C
Ma 2025. január 18., szombat, Piroska napja van.
0° C
Ma 2025. január 18., szombat, Piroska napja van.
Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor az idén, mivel az autógyártók kapacitásfelesleggel küzdenek, miközben nő az árverseny – közölte a Gartner kutató- és tanácsadó cég január 16-án.   A jelentés...

Robotautóversenyt rendeznek a Műegyetemen

febr 10, 2023 | egyetemes

Február 11-én rendezik a RobonAUT 2023 elnevezésű versenyt, amelyen önállóan működő robotautók állnak rajthoz a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen.

 

A rendezvényt az egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kara szervezi. A 3 millió forint összdíjazású versenyen a Műegyetem hallgatói által tervezett és épített önvezető autóknak emberi beavatkozás nélkül kell végighaladniuk egy gyorsasági és egy akadálypályán, útjuk során több részfeladatot teljesítve. A közönség az autókra szerelt kamerák segítségével valós időben, kivetítőn és interneten egyaránt követheti az eseményeket. A látványos, játékos, ugyanakkor nagy szaktudást igénylő versenyen való eredményes szereplés kitűnő ajánlólevél a jövő intelligens autóinak fejlesztéseivel foglalkozó vállalatokhoz.

A RobonAUT verseny megrendezésének ötlete 2009 nyarán merült fel Tevesz Gábor címzetes egyetemi tanár és doktoranduszokból álló csapata egyik megbeszélésén. Az alapötletet az Eurobot elnevezésű nemzetközi verseny adta. Az első budapesti versenyt egy évvel később, 2010-ben rendezték meg, ekkor a feladat egy autonóm robot elkészítése és vezérlése volt. A megmérettetésen a markolólapátos robotnak egy meghatározott pályán végighaladva pingpong labdákat kellett összegyűjtenie, és egy adott tárolóba vinnie, lehetőleg minél gyorsabban. A következő évben már versenyautóknak kellett a részleteiben előre nem ismert pályát követniük és különböző akadályokat, például kanyarokat, elágazásokat, úttorlaszt, szakaszhiányt, valamint a parkolás feladatát leküzdeniük, szintén a lehető leggyorsabban. (MTI, fotók: Facebook/RobonAut)

Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor az idén, mivel az autógyártók kapacitásfelesleggel küzdenek, miközben nő az árverseny – közölte a Gartner kutató- és tanácsadó cég január 16-án.   A jelentés...