A projekthez úszó alapokra volt szükség, mivel a norvég északi-tengeren a vízmélység és a tengerfenék geológiája miatt nem lehetett hagyományos, rögzített aljú turbinákat telepíteni. Komoly kihívást jelentett a 8,6 MW-os turbinák – beleértve a toronyrészeket, a motorházat és a lapátokat – felszerelésével járó munka, amelyet a nagyrészt víz alatt fekvő, 107 méteres bójákon kellett elvégezni. Amit lehetett, azt egy kikötő ellenőrzött környezetében végezték el – ahol az egész rendszert a lehető legstabilabban lehetett tartani –, mielőtt az elkészült turbinákat kivontatták volna a telepítés helyére. Mindehhez kivételesen nagy merülést lehetővé tevő kikötőt kerestek. Bár a feladat elvégzésére alkalmas, a nyugat-norvég partvidéken található Gulen ipari kikötőben nyugodt körülmények uralkodtak, akadt egy nehezen áthidalható probléma: a kikötői környezetben körülbelül 143 m távolságon kellett az egyes elemeket átemelni. Martin Tieman, az összeszerelést végző Mammoet projektmenedzsere ezt így magyarázza: „Felismertük, hogy a szükséges emelések elvégzéséhez hatalmas hatótávolságú darura lesz szükségünk. A szárazföldi daruk többsége nem lenne képes 143 méteres távolságot elérni ilyen súlyok mellett, de tudtuk, hogy ha ez mégis sikerülne, a projekt jelentős előnyökkel járna. Ezáltal egy zökkenőmentes gyártósor jönne létre a rendezőpályaudvartól a turbina összeszereléséig és az üzembe helyezésig – mindezt ugyanazon a helyen –, optimalizálva a tengeri eszközök használatát. Ez vezetett minket arra, hogy megvizsgáljuk a PTC 200-DS darunk használatát, amelyre komoly kereslet van az olyan nagy tengeri szélerőmű-projekteknél, mint a tajvani Greater Changhua fejlesztés és a skóciai Seagreen tengeri szélerőműpark. Miután a kikötő megerősítette, hogy a rakpart képes lesz biztosítani a szükséges talajnyomás mértékét, össze tudtunk állítani egy olyan tervet, amely kezelte az Equinor fejlesztés tizenegy turbinájának kikötői mozgatását.”