1° C
Ma 2023. december 06., szerda, Miklós napja van.
1° C
Ma 2023. december 06., szerda, Miklós napja van.
Új naperőművet épített az MVM Kecskeméten

Új naperőművet épített az MVM Kecskeméten

Az MVM csoport megújuló energiatermeléssel foglalkozó tagvállalata, az MVM Zöld Generáció Kft. új naperőművet épített Kecskeméten, a 9,7 milliárd forintos beruházást 41 százalékban európai uniós támogatásból, 59 százalékban saját forrásból finanszírozta a társaság –...

2023 lesz a világ eddig legmelegebb éve

2023 lesz a világ eddig legmelegebb éve

Az idei lesz a legmelegebb év a világban, mivel az év első 11 hónapjában a globális átlaghőmérséklet rekordmagas szintet ért el, 1,46 Celsius-fokkal haladta meg az 1850 és 1900 közötti átlagot – közölte az Európai Unió műholdas Föld-megfigyelési programja, a...

Szabad az út a Lánchídon

dec 16, 2022 | országjáró

December 16-ától, péntektől szabad az út a Lánchídon a BKK járataival, a taxival, a kerékpárral, a motorkerékpárral és a segédmotoros kerékpárral közlekedők előtt. A Budapest életében történelminek számító útpályamegnyitást a Fővárosi Önkormányzat és a BKK – ahogy a felújítás kezdetekor is – egy közös, MOL Bubi kerékpáros áttekeréssel tette emlékezetessé. Az átkelő korszerűsítése többek között a járdaépítéssel folytatódik, ezért gyalog csak a felújítás utolsó szakaszának befejezése után, várhatóan 2023 őszén lehet átkelni rajta. Addig a BKK buszaival a Clark Ádám tér és a Széchenyi István tér között – mindkét irányban – díjmentesen lehet utazni.

 

Tizennyolc hónappal a 2021. június 16-ai teljes lezárás után pénteken megnyílt a Lánchíd megújult útpályája a BKK járataival, a taxival, a kerékpárral, a motorkerékpárral és a segédmotoros kerékpárral közlekedők számára. Az ideiglenes forgalmi rend szerint a személy- és egyéb gépjárművel közlekedők nem mehetnek a hídra, őket a behajtani tilos tábla figyelmezteti erre.

Az útpályát megnyitották a forgalom előtt, ugyanakkor a Lánchíd felújítása – a közlekedés biztosítása mellett – az eredeti tervek szerint halad tovább, ezért a teljes átadásáig a híd továbbra is munkaterület. A kivitelezés többek között a járdák és a hídfőkben lévő aluljárók befejezésével, valamint a műemléki elemek rekonstrukciójával folytatódik.

Gyalog majd a felújítás végleges szakaszának lezárta után, előreláthatólag 2023 őszén lehet átkelni a hídon, ezért addig a BKK buszaival a Clark Ádám tér és a Széchenyi István tér között – mindkét irányban – díjmentesen lehet utazni.

A BKK a korábbinál több mint 20 százalékkal nagyobb kapacitást biztosít azoknak, akik a Lánchídon közösségi közlekedéssel utaznak. Az autóbuszok útvonaláról a közlekedésszervező korábbi közleményében írt részletesen. A híd végleges forgalmi rendjéről 2023 első félévében születik döntés a budapestiek véleményének kikérésével. A fővárosiak tehát megalapozottan, féléves tesztidőszak után határozhatnak arról, mi legyen a Lánchíd végleges funkciója a jövőben.

Budapest főpolgármestere, Karácsony Gergely a Lánchíd pénteki útpályamegnyitása alkalmából rendezett sajtóeseményen kiemelte: „Magyarország újkori történetek egyik legbonyolultabb, legösszetettebb beruházása a Lánchíd felújítása. A hídhoz – Budapest és Magyarország büszkeségéhez és szimbólumához – utoljára a nyolcvanas évek végén nyúltak hozzá. A kétezres években szinte minden évben elhangzott: a Lánchíd felújítása nem tűr halasztást. Már csak a cselekvés hiányzott – mostanáig. Ez a beruházás határidőben, a terveknek megfelelően és a költségkereten belül maradva valósul meg. Ezeknek a szavaknak azért is van súlyuk, mert Magyarországon nem ehhez vagyunk szokva. A Lánchíd színes és fordulatos történetének új, modern, nagyon is kortárs szakasza kezdődik ma. Legyen ez a fejezete is olyan, amelyik jól szolgálja a budapestieket, méltóképpen szimbolizálja a nemzet fővárosát, és ismét megfelel a nemzet közóhajának!”

„Újabb mérföldkőhöz érkeztünk, 548 nappal a teljes lezárás után befejeződött a korszerűsítés első nagy szakasza, és megnyitjuk az elkészült útpályát – hangsúlyozta dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója. – Kemény munka volt, de amit a vállaltunk, azt be is tartottuk: sikerült elvégezni a kivitelezővel és a műszaki ellenőrrel az útpálya ideiglenes forgalomba helyezéséhez szükséges feladatokat. Ezek közé tartozott például, hogy acélelemekből álló pályalemezre cseréltük az elöregedett vasbeton pályát. De még nem dőlhetünk hátra, a felújítás természetesen nem áll meg. A munka többek között a járdák és a hídfőkben lévő aluljárók befejezésével folytatódik. Az útpálya megnyitása és az ideiglenes forgalmi rend bevezetése alkalmat ad arra, hogy előnyben részesítsük a korábbinál 20 százalékkal nagyobb kapacitású közösségi közlekedést és a kis helyigényű közlekedési módokat, amelyek sokkal hatékonyabbak a szűk, történelmi belváros területén.”

A kivitelező A-Híd Zrt. vezérigazgatója, Sal László elmondta: „Hatalmas volumenű és összetett műszaki kihívásokat tartogató munkafolyamatok állnak mögöttünk. A legnagyobb tapasztalattal rendelkező magyar hídépítő cégcsoport képviselőjeként mondhatom: nincs még egy olyan szimbolikus és nagy presztízzsel bíró projekt, mint a Lánchíd rekonstrukciója. Az első perctől tisztában voltunk azzal a felelősséggel, amit ez ránk ró. Tisztelettel, alázattal és magas szintű szakmaisággal végeztük a munkánkat, miközben törekedtünk arra, hogy értékteremtő módon és átláthatóan dolgozzunk. A munkálatok során az egész országot éreztük a hátunk mögött. Nemcsak a folyamatos figyelmet és visszajelzéseket köszönjük, hanem azt a támogatást is, amit kaptunk, és amit egy ilyen nemzeti érték felújítása megérdemel. A projekt minden résztvevője összehangolt munkájának köszönhetően 5 nappal a szerződésben vállalt határidő előtt teljesítettük az útpálya ideiglenes forgalomba helyezéséhez szükséges feladatokat. És nemcsak az ütemtervet tartottuk, de az elvégzett munkánk minőségét is elismeri a szakma.”

 

2023-ban többek között elkészítik a járdák burkolatát; felújítják és restaurálják a gyalogosokat védő műemléki korlátokat; befejezik a belső hídfőhelyiségek és aluljárók, illetve azok környezetének felújítását; visszaépítik a hiányzó műemléki elemeket, az öntvény mellvédeket, konzolokat, járdakandelábereket; restaurálják a pályaszint alatti kőfelületeket; változtatható színképű díszvilágítást szerelnek fel; megépítik a járdaelválasztó korlátokat, valamint gyalogos-átkelőhelyet létesítenek a pesti hídfő északi és déli járdája között.

 

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ, fotó: Nyírő Simon (BKK)

Új naperőművet épített az MVM Kecskeméten

Új naperőművet épített az MVM Kecskeméten

Az MVM csoport megújuló energiatermeléssel foglalkozó tagvállalata, az MVM Zöld Generáció Kft. új naperőművet épített Kecskeméten, a 9,7 milliárd forintos beruházást 41 százalékban európai uniós támogatásból, 59 százalékban saját forrásból finanszírozta a társaság –...

2023 lesz a világ eddig legmelegebb éve

2023 lesz a világ eddig legmelegebb éve

Az idei lesz a legmelegebb év a világban, mivel az év első 11 hónapjában a globális átlaghőmérséklet rekordmagas szintet ért el, 1,46 Celsius-fokkal haladta meg az 1850 és 1900 közötti átlagot – közölte az Európai Unió műholdas Föld-megfigyelési programja, a...