-2° C
Ma 2025. január 19., vasárnap, Sára és Márió napja van.
-2° C
Ma 2025. január 19., vasárnap, Sára és Márió napja van.
Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor az idén, mivel az autógyártók kapacitásfelesleggel küzdenek, miközben nő az árverseny – közölte a Gartner kutató- és tanácsadó cég január 16-án.   A jelentés...

Javult az árvízi biztonság a Közép-Tiszán Kisköre és Szolnok között

nov 23, 2022 | országjáró

Javult az árvízi biztonság a Közép-Tiszán Kisköre és Szolnok között a Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Programban (KEHOP), az Európai Unió és a magyar állam 18,1 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatásával megvalósuló beruházás révén, amelyből már csak kisebb utómunkálatok maradtak hátra – közölte a Közép-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság (Kötivizig) november 23-án.

 

Az Országos Vízügyi Főigazgatóság és a Kötivizig konzorciumában megvalósuló projekt legfőbb célja – a Vásárhelyi Terv Továbbfejlesztése (VTT) programnak megfelelően –, hogy az eddiginél szabadabb utat engedve a folyónak, gyorsabb, akadálymentes lefolyást biztosítanak. Ennek érdekében töltésáthelyezésekkel megszüntették a hullámtéri szűkületeket, elbontották az övzátonyokat, eltávolították az árvizek levonulását gátló tereptárgyakat, illetve az ugyancsak lefolyási akadályt képező, elburjánzott növényzetet. A projekt egyik legfontosabb elemeként, a kritikus szűkületek megszüntetése érdekében az árvízvédelmi fővédvonalakat áthelyezték négy helyszínen: új földművek épültek a Tisza jobb partján, Szórópuszta és Doba között, Nagykörű közelében, továbbá a Tisza bal partján Szajolnál és Óballánál. Ezzel 376,5 hektárral bővült a hullámtér. A projekt részeként történt meg a Tiszaroff-felsőréti nyárigát visszabontása, valamint egy műtárgy felújítása. 

Több helyszínen is indokolt volt az övzátonyok rendezése: a Tisza bal partján, a kiskörei vasúti híd feletti szakaszon, a Tisza jobb partján, a Kanyari szakaszon, továbbá a Tisza bal partján, a nagykörűi kompátjáró alatti és feletti szakaszokon. Emellett természetvédelmi célokat szolgáló munkálatok is zajlottak, lefolyásjavító erdészeti beavatkozást 4100 hektáron végeztek.

A fejlesztés közvetve negyvenkilenc, közvetlenül pedig tizenöt települést érint (Besenyszög, Csataszög, Fegyvernek, Kisköre, Kőtelek, Nagykörű, Pély, Szajol, Szolnok, Tiszabő, Tiszabura, Tiszapüspöki, Tiszaroff, Tiszasüly, Törökszentmiklós) – tájékoztatott a Kötivizig. (MTI) 

Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor az idén, mivel az autógyártók kapacitásfelesleggel küzdenek, miközben nő az árverseny – közölte a Gartner kutató- és tanácsadó cég január 16-án.   A jelentés...