2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

A magyar építőiparban élen járva a Market Csoport elkészítette első fenntarthatósági jelentését

nov 4, 2022 | piac

Új fejezet kezdődött a magyar magasépítő cég, a Market Csoport életében. A közel 27 éve alakult, és hosszú évek óta piacvezető vállalat a hazai építőiparban ezúttal is példamutatóan élen járva kiadta első, a 2021-es évet felölelő Fenntarthatósági Jelentését. A beszámoló, melyben a Market Csoport közzéteszi a környezetvédelem és a fenntartható működés érdekében tett erőfeszítéseit a GRI (Global Reporting Initative/Globális Jelentéskészítési Kezdeményezés) Standard nemzetközi szabványának megfeleltetve készült el.

 

A Market Csoport a legmagasabb vezetői szinten foglalkozik a környezetünket, élhető jövőnket veszélyeztető problémákkal. Elkötelezettségét a 2025-ig megfogalmazott fenntarthatósági stratégiájában deklarálta: gazdasági céljai elérése mellett, építőipari tevékenysége végzése közben lehetőségeihez képest a tőle telhető legnagyobb figyelmet fordítja arra, hogy feladatait a környezeti és társadalmi fenntarthatóság jegyében végezze. A cég „Építeni szeretünk” szlogenjével összhangban a vállalat azt vallja, hogy az épített környezet megteremtése és fejlesztése a gazdaság, a társadalom és a környezet érdekében történik, ezért aki igazán szeret építeni, annak a felelős vállalatirányítás, a környezettudatos működés, a klímavédelem kiemelt jelentőséggel bír. A Market Csoport, ahogyan épületeit, úgy vállalatát is stabil, fenntartható alapokra kívánja helyezni, ezért 2021-ben azt tűzte zászlajára, hogy ezt a biztos alapot 2025-ig megteremti és a fenntarthatóságot a cégcsoport identitásának részévé teszi.

Önként léptünk erre az útra, mert felelősséget érzünk környezetünk iránt. Jelenleg nem kötelez erre bennünket senki, mi belső meggyőződésből már most úgy határoztunk, hogy elkészítjük a Market Csoport első fenntarthatósági beszámolóját. Levonjuk belőle a tanulságokat és lépünk. Mikor, ha nem most? Hiszen különösen fontos elhatározás ez olyan időkben, amikor erősen prognosztizálható, hogy a makrogazdasági helyzet romlása miatt számos területen háttérbe szorul a fenntarthatóság. Fontosnak tartjuk az erről való kommunikációt, továbbá érteni, hogy milyen hatással vagyunk környezetünkre” – mondta el Báthory Balázs, a Market Építő Zrt. innovációkért felelős vezérigazgató-helyettese a jelentéssel összefüggésben.

 A magasépítő cég a stratégia kialakítása során – melyet úgy határozott meg, hogy azzal hozzájárulhasson a működése okán számára releváns ENSZ fenntartható fejlődési célok eléréséhez is – első lépésként, még 2021-ben átfogó ESG-értékelést (Environmental, Social, Governance/Környezet, Társadalom, Vállalatirányítás) készített annak érdekében, hogy teljeskörű képet kapjon a vállalatcsoport fenntarthatósági helyzetéről és pontosan meg tudja határozni helyzetét az építőipari cégek fenntarthatósági koordináta-rendszerében. Stakeholder-kutatás keretében gazdasági, környezeti és társadalmi vonatkozású fenntarthatósági kérdésekben mérte fel a kulcsfontosságú érintett csoportok véleményét a társaság működéséről és a fenntarthatóság terén folytatott gyakorlatáról. Mindezek mellett még nemzetközi trendkutatást is végzett, melynek részeként megvizsgálta a hazai iparági környezetben is adaptálható jó gyakorlatokat.

 

A jelentésről

 A jelentés elkészítése során – a GRI-szabvány elvárásainak megfelelve – a hangsúlyt a lényegességre, az érdekelt felek bevonására, a teljességre, a pontosságra, az összehasonlíthatóságra, az időszerűségre, a megbízhatóságra, az egyensúlyra, valamint a fenntarthatósági összefüggések bemutatására helyezte a vállalatcsoport. A lényegességi témák meghatározása során a stakeholder-kutatás eredményei, valamint a 2021-ben előkészített fenntarthatósági stratégia célkitűzései nyújtottak támpontot.

 A Market Csoport Fenntarthatósági Jelentése a környezeti dimenzión belül olyan lényeges témákat érint, mint a

  1. légköri kibocsátások, beleértve az üvegházgáz-kibocsátásokat;
  2. energiahatékonyság;
  3. fenntartható alapanyag-használat;
  4. vízgazdálkodás;
  5. biodiverzitás védelme;
  6. hulladékgazdálkodás.

 

A társadalmi pillért taglaló fejezetekben a Market Csoport közösségek, alapítványok támogatásában és szponzorálásában tanúsított aktív és tudatos szerepvállalásáról, valamint az érintetti csoportok, így a munkatársakkal kapcsolatos munkáltatói szerepről, a munkahelyi egészségről és biztonságról, a női esélyegyenlőségről, valamint a tehetségek fejlesztéséről is szó esik. 

 

A felelős vállalatirányítás fókuszába

  1. a vállalatirányítási struktúra;
  2. a gazdasági, környezeti és társadalmi hatások kezelése;
  3. az üzleti etika;
  4. az emberi jogok tisztelete;
  5. az adózási politika;
  6. és az adatvédelem került.

 

Scheer Sándor, a Market Csoport vezérigazgatója a jelentés köszöntőjében hangsúlyozza: „Észre kell vennünk: az építőipar átalakulóban van, és ahogy minden változás, ez is számos lehetőséget és kockázatot hordoz magában. Lehetőség, hiszen az ágazat kiemelkedő szerepet játszik mind az európai uniós, mind pedig a globális fenntarthatósági törekvésekben. Kockázat, hiszen a járt útról letérni és új ösvényt kitaposni mindig kockázatokat rejt. A Market Csoport alapítása óta azonban mindig jól alkalmazkodott a változásokhoz, és tudom, hogy ez így fog történni a következő években is. Foglalkozunk innovációval, hatékonyságnöveléssel, környezetvédelemmel, figyeljük az iparági világtrendeket, és ha találkozunk új, hasznos, okos gondolatokkal, azokat megragadjuk és beépítjük gyakorlatunkba. Mindazonáltal nem szabad, hogy a jelenlegi nehézségek elvonják figyelmünket korunk legkomplexebb globális problémájáról, a klímaváltozásról. A Market Csoport ezért 2021-ben a fenntarthatóságot üzleti stratégiája fókuszába helyezte.”

 

A Market Csoport első jelentését a fenntarthatósági téma jeles hazai szakértőjével, a Planet Fanatics’ Network Kft.-vel közösen készítette el. A Market 2021. évi Fenntarthatósági Jelentése környezettudatos megfontolásból kizárólag online verzióban érhető el: FENNTARTHATÓSÁGI JELENTÉS 2021

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...