2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

5G hálózat gyorsította a járműtesztelést az Audi győri gyárában

okt 20, 2022 | országjáró

5G hálózat gyorsította a járműtesztelést az Audi győri gyárában, a begyűjtött adatok akár már menet közben kinyerhetők, a gyors és megbízható adatátviteli technológia így azonnali lehetőséget teremt az elkészült gépkocsik kötelező ellenőrzésére – közölte a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) október 20-án.

 

A tájékoztatás szerint a TIM közreműködésével az Audi Hungaria Zrt. győri üzemében megvalósult pilotprojekt bebizonyította, hogy az 5G maradéktalanul képes kiszolgálni a kifejezetten vezetékes működésre tervezett, szigorú autóipari protokollok igényeit is. A gyártók a biztonságos közlekedés, az autósok és utasaik életének, egészségének és vagyonának védelme érdekében a legkorszerűbb technikai megoldásokkal tesztelik a futószalagról legördülő járműveket. A korábban vezetékes és wifi hálózaton zajló ellenőrzés ma már a leggyorsabb adatátviteli rendszerekkel is elvégezhető. Az Audi Hungariánál megvalósított sikeres 5G hálózati pilotprojektet szakmai közreműködőként segítette a Technológiai és Ipari Minisztérium, a győri Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központja, a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország.

A TIM ismertette: az elmúlt évtizedben végbement technológiai fejlődés eredményeként a járművek szinte mindegyik működési paraméterét elektronika irányítja, vezérli. A pilotprojekt során a vizsgált autók működése közben keletkezett adatokat 5G hálózaton továbbították az információkat feldolgozó központi számítógépekre. Így a lehető leghatékonyabban ellenőrizhetők az elkészült gépkocsik elektronikai rendszerei a gyártás utolsó fázisában, még a kiszállítás előtt. A teszteket követve valós időben lehet megismerni az autók működési paramétereit, hamar és könnyen kiszűrhetők a gyártásból eredő esetleges meghibásodások. 

A közlemény idézi Solymár Károly Balázst, a tárca technológiáért felelős helyettes államtitkárát, aki elmondta: „Eddig is tudtuk, hogy az 5G megsokszorozza a mobilhálózatok adatforgalmát, soha nem látott sebességével gyakorlatilag megszünteti a hálózati késést. A legelszántabban kételkedőket is elgondolkodtathatja azonban, hogy a technológiának köszönhetően a szemünk láttára valósul meg egy új szolgáltatás üzleti modellje. A kormány által támogatott, nemzetközi szinten is példaértékű ipari együttműködésben közös érdekei mentén fogott össze a szolgáltató és a piaci felhasználó a fejlesztési szakműhelyként jeleskedő egyetemmel. A Technológiai és Ipari Minisztérium nyitott minden tudásalapú újításra, amelynek ipari alkalmazása elősegíti Magyarország fejlődését. Solymár Károly Balázs emlékeztetett: „Az 5G a részben azonos partneri körrel megvalósított Digital Twin projektben is megcsillogtatta rendkívüli képességeit. A versenypályán száguldó autók mozgását valós időben lekövetve online kapcsolat révén virtuális járművel hívhatjuk ki az élesben küzdőket.”

Sipos Tamás, a T-Systems Connectivity and Telco Services vezetője hozzátette: „A győri pilotprojekt egyik célja az volt, hogy a korábban használt wifi-kapcsolatot a Magyar Telekom által biztosított 5G Campus hálózattal váltsuk ki. Így már menet közben, a tesztpályán lehetőséget adott az adatok kinyerésére, míg a korábbi rendszerrel csak egy fix parkolóhelyen, vezetékek segítségével lehetett csatlakoztatni az autót az adatokat feldolgozó rendszerhez. A beépített szenzorhálózat segítségével a kötelező minőségi tesztelés nagymértékben gyorsítható és egyszerűsíthető” – mondta Sipos Tamás.

Drotár István, a Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központjának vezetője megjegyezte: „A Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központja pilotprojektjeivel arra törekszik, hogy a tudományos eredmények minél hamarabb felhasználhatók legyenek a gazdaság számos területén. Ezért is örültünk annak, hogy az Audi Hungaria Zrt. ellenőrzési folyamatát tesztelhettük. Óriási gyártási rugalmasságot ad a kezünkbe, hogy az 5G kapcsolat segítségével a korábbinál jóval nagyobb területen, ráadásul már menet közben ki tudjuk nyerni az autók diagnosztikai adatait” – tette hozzá. (MTI)

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...