Az elmúlt 10 évben 1500 milliárd forintot fordított a kormány a vasút fejlesztésére a járművek nélkül, a Budapest – Hatvan vonalszakasz felújítása 160 milliárd forintba került, ami az elmúlt évtized összes vasúti fejlesztési forrásának több mint 10 százaléka – mondta a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlekedésért felelős államtitkára október 7-én Gödöllőn.

 

Vitézy Dávid a korszerűsített Budapest-Hatvan vasúti vonalszakasz átadásán elmondta, hogy a részben uniós, részben hazai forrásokból megvalósított fejlesztés 10 év alatt készült el. Hozzátette, hogy az átadott szakasz Magyarország egyik legfontosabb vasútvonalán van, amelyet 4,5 millió utas használ évente. A pálya 56 kilométeren újult meg, 28 kilométeren zajvédő fal is épült, növelték a sebességet, megállókat és állomásokat újítottak fel, akadálymentesítettek, vasúti átjárók és P+R parkolók épültek.

A közlekedésért felelős államtitkár ismertette, hogy a terepviszonyok miatt több helyen csak 100-120 kilométeres sebesség vált elérhetővé, de az Aszód és Hatvan közötti szakaszon a pálya óránként 160 kilométeres sebességre lett kialakítva. Hozzátette, hogy Bagról 14 perccel, Tura felől 17, Hatvan felől 7-10 perccel lett rövidebb a menetidő. A teljesen megújult gödöllői állomásról 26 perc alatt a Keleti pályaudvaron lehet lenni.

Vitézy Dávid közölte, hogy decembertől az emeletes motorvonatok is megjelennek a Budapest-Hatvan vonalon. Hozzátette, hogy az infrastruktúra fejlesztésével decembertől bevezetendő menetrendi újítások annyi utast fognak hozni, hogy néhány éven belül arról kell majd beszélni, hogyan lehet még több vonatott indítani. Az eddigi évi 4,5 milliós utasszám a becslések szerint 6 millió fölé fog a jövőben emelkedni az érintett vasútvonalon – tette hozzá az államtitkár. (MTI, fotó: NIF)